Bindningar till min bräda?

gStAv

Ny medlem
Goddagens gott folk!

Har åkt på min gamla Sims-bräda som jag nu efter över 10 år övergett.
Gissar på att allt vad man nu kan införskaffa knäpper min gamla utrustning på fingrarna,
men då det ändå är en del pengar som ska placeras vill man ju ändå ha mest 'bang for the buck' så att säga! ;)

Köpte SantaCruz-brädan "The Face"

http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=17668&ProductDetailId=112007

och har ett par burtonboots storlek 44. Fick dem i julklapp -09, köpta från blocket så
jag är inte exakt 100 på modellnamnet, men de ser ut mer eller mindre så här:

http://ugc.burton.kontain.com/photo...-de61-40bd-afd1-59245e18a8b2/tb_1920x1080.jpg

Åker gärna i park och hoppar och även halfpipe om så finnes (och är 190cm - 93kg).
Står ju inte oftare på brädan än 10dag/ÅR.

Hoppas dock att detta ska bli ändring på från år 2012 (om nu det vita guldet finge falla)

Min fråga efter detta långa utlägg...
Vilka bindningar bör jag införskaffa?

Har hört att FLUX ska vara jäkligt bra, men då undrar man ju vilken som passar min bräda/åkstil också.
RK30 eller DS30. Cobra Shark ska tydligen också vara något av sätta tänderna i.

Tacksam för all input!
Vad säger proffsen? :D

/Gustav

Senast ändrad:
Union Force - bra, stabil. Vet att det finns dom som inte gillar den men personligen tycker jag dom är klockrena.

Eventuellt Rome Arsenal, kan vara i styvaste laget.

Kolla med Doughboy gällande flux

Rk30 är i mjukaste laget. TT30 funkar allround. Men själv har jag bytt till Rome arsenal nu som synes i en tråd nedanför(Styvare).

Kan tillägga att jag kör överallt.

Senast ändrad:
gStAv sa:
Åker gärna i park och hoppar och även halfpipe om så finnes (och är 190cm - 93kg).
Står ju inte oftare på brädan än 10dag/ÅR.

Har hört att FLUX ska vara jäkligt bra, men då undrar man ju vilken som passar min bräda/åkstil också.
RK30 eller DS30. Cobra Shark ska tydligen också vara något av sätta tänderna i.

Tacksam för all input!
Vad säger proffsen? :D

/Gustav
Med din vikt och den typen av åkning ska du ha en bindning som ger bra respons.

Köp ett par Flux SF45. Det blir några hundralappar mer än tex Union Force, Burton Cartel eller Flux TT30 men du får ett par grymma, grymma bindningar som håller länge! De finns på www.boardlife.se och jag tror att du kan få några procents rabatt nu också. Priset ligger på 2795 eller 2895.

Tack för responsen gentlemens! :D

Verkar ju faktiskt vara värt den där extra tusenlappen om de håller så pass bra också.
A binding for life! :P

Har skickat iväg en förfrågan på BL eftersom jag inte kunde se dem i deras sortiment. :mad:
Annars får det väl bli att beställa utomlands ifrån antar jag.

Känns ju sisådär att lägga en order från USA då man som vanligt vill ha dem igår! ;)

/Gustav

gStAv sa:
Har skickat iväg en förfrågan på BL eftersom jag inte kunde se dem i deras sortiment. :mad:
Annars får det väl bli att beställa utomlands ifrån antar jag.
Boardlife har SF45 i L hemma, både svart och gul. Jag var där igår. De håller på att bygga om sin webshop och har inte allt inlagt för tillfället.

Haha! Beställde precis innan jag såg ditt inlägg! :D *gotta'n itchy trigger finger*

Blev från the US iaf. Hinner ju inte åka ändå innan nyår, så det är ju nästan sak samma.
kastade med ett par POW - WARNER tummisvantar också. Frusen som jag är!

på tal om frusen, är dessa något att hänga i granen?

Är ju så j-a kall om tårna. Eller vilka är varmast får en sån som jag?

/Impulso

Köp värmesulor!! Kostar typ 1500 men är lätt värt det om du fryser mycket. Min fru har alltid frusit tokmycket om tårna så jag köpte henne ett par batterivärmda sulor förra vintern. Det går knappt att beskriva hur mycket hon gillar dem och hur mycket positivare snowboardåkningen har blivit för henne.

Jäsingens, det var dyra sulor!!
Men fungerar de så pass bra kan det ju faktiskt vara vär det!

Ske se hur mycket jag fryser i år. Brukar ju vara första timmen man tror att tårna ska falla av! :P

Vad är det för märke på dem doughboy?

Beställningen blev:

$249.95 - Flux SF45 Bindings : Luminous Yellow Checks (Color - Luminous Yellow Checks, Sizes - Large)
$59.00 - Shipping & Handling

TOT - $308.95 - 2110.21 SEK

Var PayPal Expess(!) skulle ta 10-15 dagar.

Klarar jag inte tullen blir det antagligen ca. 30% påslag - 2743 SEK
Hoppas att man slipper, men "torskar" man så blir det ju ungefär samma som svenska priser skulle jag gissa.

*håller tummarna* :D

Senast ändrad:
Mors boys!

Vill bara tacka för hjälpen jag fått tidigare och att mitt paket idag anlände via en något
julskinkesvullen brevbärare(!) :P

Min julkarma måste också håli i sig då jag inte behövde tulla för mitt paket heller!
Aaah... dax att skruva på bindningarna i morgon i ottan efter julgröten!

Något man bör tänka på vid montering av nya bindningar??

Gott nytt år! (...vart är snön!)

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp