Bindningar till min Lib Tech T. Rice HP......

Mangedee

Ny medlem
Tjejnare!

Har lagt vantarna på en T. Rice C2 Btx HP (underdunderbräda) men är kluven över vilka bindningar som skulle sitta som en schnyting på´n, eller som en fläskläpp om man föredrar det. "Som en leverfläck" låter ju också bra..

Kommer plöja puder när tillfälle ges, annars blir det allmänt blandad åkning, pist park pulka osv.
93b65214a85bcacfcf2820236506844d.jpg

Any ideas?

Jag väljer för närvarande mellan (men är öppen för förslag):

Rome Targa
http://www.romesnowboards.com/bindings/targa/

Forum Shaka
http://www.blue-tomato.com/sv/Bindningar/Forum-Shaka-11-12/product.bto?product=300396703

(Lite motvilligt, för jag har sedan dag uno enbart kört Burton och vill fan testa något annat):

Burton Prophecy Re-Flex
http://global.burton.com/mens-bindi...3,default,pd.html?start=13&cgid=mens-bindings

Burton Cartel Re-Flex
http://global.burton.com/mens-bindi...75,default,pd.html?start=9&cgid=mens-bindings

Ösigaste valet?? Tillräckligt ösiga val? För-/ nackdelar med de olika alternativen?

Hit me!

Senast ändrad:
Targa om jag minns rätt är väl en soft jibbsak..
Shaka är sämre än cartel då den saknar vissa inställningsmöjligheter

delta sa:
Targa är ingen soft jibsak! Gillar dock inte riktigt utseendet på den. Bakkappan ser klumpig ut och den nya toestrapen ser konstig ut.

Jag kör Union TeamData på min (mer eller mindre ett par Union Force) funkar klockrenare än klockrent.

Beror på vad man är ute efter, en styvare bindning än cartel har jag aldrig provat.
Jag kör flux nu vilket jag tycker är en helt annan bindning mot cartel inte alls lika stabil.
Men å andra sidan så känns det inte heller som om man har pjäxor på fötterna, mycket mer rörelsefrihet och känsla i flux bindningen som har halva höjden på bakkappan mot cartel.:/

Doughboy sa:
delta sa:
Targa är ingen soft jibsak! Gillar dock inte riktigt utseendet på den. Bakkappan ser klumpig ut och den nya toestrapen ser konstig ut.
Nope, isåfall är nog 390 Boss-en mer inriktad på ze jib, but i´m no expert! :D

Får kolla in SF45, verkar ju vara the shit.. Vad är det som är så wicked med den?
Jag däremot tycker att Targans toestrap ser ut att forma sig bättre över tån än vad Fluxens gör, men svårt att veta då man bara sett kassa bilder på Fluxen än så länge..

Du rockar väl Flux Doughboy, vad tycker du?

Ngnstans i Sthlms-/uppsalaområdet man kan kika in de olika alternativen irl?

Mangedee sa:
Du rockar väl Flux Doughboy, vad tycker du?
Jag har faktiskt inte testat Flux 11-12 toestrap men jag ser ingen anledning till att den skulle ha blivit sämre;-).

Targans toestrap är säkert jättebra. Jag fick bara ett litet otympligt intryck av den på ISPO i våras. Jag gillar Romes bindningar men Tycker att hela Targabindingen ser lite tung och otymplig ut. Körde några dagar på 390 Boss förra året och gillade den skarpt och den toestrap som finns på 390 och Arsenal är väldigt smidig och funktionell.

Jag kommer dock inte ifrån att Flux spelar i en egen division när det gäller komfort. Otroligt sköna bindningar som inte känns på foten men ändå sitter som berget. Det gäller alla deras modeller från SE30 och uppåt i prissegmenten. SF45 är en stabil bindning som tål hårdkörning och som ger allt det stöd du behöver.

Du kommer inte ha några problem med toestrapsen, riktigt bra toestraps! Har till och med för mig att Flux kom på idéen med toestraps sitter över tån och inte uppe på foten!(?).

fan, Union Force skulle nog sitta riktigt nice på en T Rice asså. Flux SF45 som ni har snackat på kommer också säkert vara fina, jag kör på förra årets DS45or och ÄLSKAR dem, de har iofs urethane highbacks vilket SF45 inte har, annars verkar det som de e sjukt lika. Men Force känns bara som en goare match typ :D

I vilket fall, jag tycker det är de 2 du borde kolla på iaf, värdast match med din bräda :D

Edit: Ifall du inte vill va lite mer EXTREEEEEEEME och köra Union SL ;)

Senast ändrad:
Jag ska glutta in Unions modeller också, och läsa på mig lite om allt från CK30 till SF45.
Funkar CK30 för svenska Lib Tech-ambassadören Wilhelmsson lär den ju duga åt mig med! :)

Skönt att ni lugnat mig ang toestrapen, har aldrig känt på en flux-bindning, därför jag undrade..
SF45:s highback saknar som sagt urethane, men istället kan man switcha höger med vänster och få ett mer parkvänligt flex, och vice versa om man ska du dundra på lite.
Synd bara att den bindningen inte är särskilt grann i år, 10/11:an i vitt var mkt cleanare!

Tack för hjälpen, hojta gärna om ni kommer på något mer!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp