Måste bara dementera å det bestämdaste att du skulle behöva köpa Burtonbindningar bara för att du har en Burtonbräda! (Eller tvärt om, för den delen)
Sant - Burton har ett eget insertsystem, med tre fästpunkter, istället för fyra, som de flesta andra. MEN det man gör då är att byta diskar i bindningarna. Jag vet att OneOff hade sådana när jag behövde det, men skulle du inte få tag på ett par, så har jag ett par till övers som du kan få köpa billigt! Man ska bara kolla att diskarna passar, innan man bestämmer sig!
Själv har jag kört på ett par Custom-bindningar ett antal år. Jag är medveten om att många klagar på just denna modell, men jag har iaf aldrig haft problem med dem (om man bortser från att en av fjädrarna i spännet försvunnit - Big Deal... NOT!)! Flowbindningar har jag hört mycket klagomål på, men aldrig provat själv! Vad jag däremot rekommenderar att man bör kolla på, vad gäller just bindningar, är att det inte är en massa "specialdelar" (vilket Burton haft ovanan att smacka dit), eftersom det då blir dyrt &, framför allt, lurigt att få tag på reservdelar.
Lycka till!
Ride on!