Bindningar

• Trådstartare Trådstartare CM
  • Start datum Start datum
Bindningar
Bara du har en mall så är det inga större svårigheter, men det kan vara bra att ha någon med sig som har gjort det förut.

Bindningar
de e ju säkrast om du lämnar in dom...

men annars är de la bara att spika fast dom på den platsen du vill ha dom(se bara till att pjäxan stitter bra).

Bindningar
Ad4mtr4pp sa:

men annars är de la bara att spika fast dom på den platsen du vill ha dom(se bara till att pjäxan stitter bra).
Rätta mig om jag har fel, men brukar man inte skruva i skruven, låter drastiskt att hamra i den.

Bindningar
Soederpundare sa:
Ad4mtr4pp sa:

Rätta mig om jag har fel, men brukar man inte skruva i skruven, låter drastiskt att hamra i den.
Går att skruva men nästan alla, och då menar jag kanske 98% spikar i sina bindningar!
Kör hårt, se bara till att spiken inte går igenom belaget får då blir det lite kämpigt

Bindningar
Går lätt att göra, tänk bara på att ha en mall, det kan du göra av ett papper som du lägger över hållen, trycker ner en spik eller nåt där hålen är så att pappret är likadant som skruvhålen. sen flyttar du fram/bak mallen dit du vill ha bindningen och skruvar i. Tänk bara på att plasta igen dom gamla hålen och häll gärna lite epoxy eller annan plast i hålen som du skruvar i också, annars kan bindningen lossna. det gjorde den för mej =(

Bindningar
Soederpundare sa:
Ad4mtr4pp sa:

Nej man spikar nuförtiden. Det är det senaste. Jag kör med panelspik, funkar skitbra. Vattenbaserat lim är också att rekommendera. Glöm inte att böja bak resten av spiken som sticker ut på undersidan...

Bindningar
de är lätt som fan!
1.Du mäter ut var du ska borra
2.hur djupt du ska borra
3.kollar en gång till så att du värkligen mätt rätt
4.borrar
5.sätt gärna ditt lite lim i fall du har träkärna
6.sätter dit bindningen
7.skruvar fast
8.låter limmet torka över natten.
9.Nästa dag kan du använda dina egenmonterade skidor!!!

Bindningar
D-spin sa:
de är lätt som fan!
1.Du mäter ut var du ska borra
2.hur djupt du ska borra
3.kollar en gång till så att du värkligen mätt rätt
4.borrar
5.sätt gärna ditt lite lim i fall du har träkärna
6.sätter dit bindningen
7.skruvar fast
8.låter limmet torka över natten.
9.Nästa dag kan du använda dina egenmonterade skidor!!!
Eller så gör man så här:

1. ta fram rätt monteringsmall till bindningen, anpassa den efter din sullängd.
2. kläm fast den på skidan efter rekommenderad monteringslinje eller där du vill ha den.
3. borra med särskilt borr för bindningsmontering i de hålen som är rätt för denna bindningen. 4,1mm för de flesta skidor, 3,5mm för barnskidor bl.a...
4. Sätt bindningen över hålen, sätt tvåkomponentsepoxy (långtidshärdande, jag rekommenderar Araldite) i hålen och skruva dit bindningen. En skruv i taget och hela vägen ner i bottnen.
5. Låt torka några timmar. Knäck några kalla under tiden...
6. Justera bindningarna - klart!

Tillbaka
Topp