Bindningar

pooontus

Ny medlem
Bindningar
heey. Mamma fick ett par Tyrolia Fee flexx plus 11 på jobbet här om dagen. tänkte fråga om det är värt att ens sätta på dom på skiderna? kör mest park men även lite pist!

Bindningar
Det beror helt på vad du väger och hur hårt du kör. Lägg in lite mer info så blir det lättare att hjälpatill

Bindningar
Tja, beror ju på hur du åker skidor. Rent viktmässigt ligger du lite i överkant för den här lite enklare bindningen.
Åker du nån gång om året, eller åker ganska försiktigt kan de funka fint. Vet folk i din viktklass som kör på liknande bindningar och det funkar fint för dem.

Men det bästa är nog att låta morsan behålla bindningarna och sikta på något lite rejälare...

Senast ändrad:
Bindningar
Nojlas sa:
74-75 pannor och 18 bast.

Tja, beror ju på hur du åker skidor.
Åker du nån gång om året, eller åker ganska försiktigt kan de funka fint. Vet folk i din viktklass som kör på liknande bindningar och det funkar fint för dem.

Men det bästa är nog att låta morsan behålla bindningarna och sikta på något lite rejälare...
"74-75 pannor och 18 bast" moget att dissa vikt?

Tack för tipset iaf. Köper ett par nya

Bindningar
Hehe, det var ingen dissning. Men jag håller med om att det såg kanske lite knasigt ut.
Jag skriver om det så det inte går att misstolka..

Look PX 12 / PX 14 är två tips på schyssta bindningar som kanske hade kunnat passa dig, lite beroende på hur hårt du åker.

Senast ändrad:
Bindningar
hehe det är lugnt!

ungefär hur mycket går ett par på ?:)))

jag är väll en "medel bra" åkare. kör MEST park. inga galna offpist repor i Kanada etc

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp