bindnings-inställningar

bindnings-inställningar
undrar om nån har några skyssta instruktioner (gärna på svenska) om hur man gör bar inställningar på bindningarna och hur de ska sitta i förhållande till brädan osv. det gäller på Burton Freestyle bindningar stl L på en Burton Clash 157. det finns ju vissa inställningar i bindningen om man säger så. är rätt så nybörjare på detta.

bindnings-inställningar
Vet inte riktigt vad du vill veta och sedan så är alla inställningar väldigt individuella, men jag kan ta lite enkla grejer.

Stancen: Mät från golvet och upp till mitten av knäskålen och utgå ifrån det måttet.

Bakmontering: Det är markerat vart hålen för centrerat och bakmontering 2.5 cm är, prova sätta bindningarna på 2.5 cm bakmontering.

Vinklar: Prova med 21-27 grader fram och 0-6 grader (vinklat frammåt) bak.
Tänk även på att sätta bindningarna så att skorna sticker ut lika mycket på häl- och tåkanten.

Lean (vinkel på bakkappan): Ställ den någonstans i mitten, du får snabbare/bättre hälskär med mera lean och dessutom hjälper det till att hålla benen böjda.

Strapsen: Justera längden så att det är ungefär 2-3 cm kvar när du har dragit bindningen så hårt du vill ha den.

bindnings-inställningar
Jag kan inte svara för Iron-Patrik men enligt mig är svaren på din fråga följande:

Stancen är avståndet mellan centrum av bindnigens bottenplatta. Vanligtvis någonstans mellan 52 och 58 cm om du är kille av normallängd.

Bakmontering är stancets placering i förhållande till brädans effektiva kantlängd. allt från totalt centrerat till 5-6 cm bakmonterat förekommer beroende på åkstil och terräng.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp