Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Bkåtvolt från hopptorn.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="cederholm" data-source="post: 103795" data-attributes="member: 29489"><p>...tänkte precis som dig i sommras. jag började med att hoppa på 1ans svikt o dra lincolns och började långsamt göra den rakare. och efter typ 100 magplask och nåt ryggplask så satt den cleant. så jag gick upp till 3an men då sprang jag ut och det gick lika bra. sen blev det från 5an direkt efter som funkade lika bra. </p><p></p><p>när du springer från 3an kommer du tro att du slår i bakhuvet eller nåt men det gör du fan inte. man e typ 1,5 meter ifrån uthoppet. det kommer dock vara stor skillnad ifrån att ståstilla o dra en. och precis som Adrenlinjunkern sa. lägg inte på grabs. försök istället lägga upp benen på ryggen och sikta in dig på vattnet fortast möjligt. och ett tips till... dra upp shortsen. mina hänger ner till knäna och förra gången jag inte drog upp dom ovanför knäskålarna (från 5an) så kunde jag inte böja benen nåt alls. allting slutade med ett rejält röd rygg.</p><p></p><p>fíxa kamera och filma försöken! :D</p><p></p><p>lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="cederholm, post: 103795, member: 29489"] ...tänkte precis som dig i sommras. jag började med att hoppa på 1ans svikt o dra lincolns och började långsamt göra den rakare. och efter typ 100 magplask och nåt ryggplask så satt den cleant. så jag gick upp till 3an men då sprang jag ut och det gick lika bra. sen blev det från 5an direkt efter som funkade lika bra. när du springer från 3an kommer du tro att du slår i bakhuvet eller nåt men det gör du fan inte. man e typ 1,5 meter ifrån uthoppet. det kommer dock vara stor skillnad ifrån att ståstilla o dra en. och precis som Adrenlinjunkern sa. lägg inte på grabs. försök istället lägga upp benen på ryggen och sikta in dig på vattnet fortast möjligt. och ett tips till... dra upp shortsen. mina hänger ner till knäna och förra gången jag inte drog upp dom ovanför knäskålarna (från 5an) så kunde jag inte böja benen nåt alls. allting slutade med ett rejält röd rygg. fíxa kamera och filma försöken! :D lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Bkåtvolt från hopptorn.
Tillbaka
Topp