Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Bkåtvolt från hopptorn.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Cruff" data-source="post: 103797" data-attributes="member: 42573"><p>svar till jespr...</p><p>Jag började som sagt med gör bakåtvolt på studsmatta gav mig självförtroende i att slänga sig bakåt... Sen när jag förflyttade mig till simmhalen och skulle göra samma sak funkade det inet alls därför då var jag rädd att om jag skulle landa på kanten om jag gjorde en bakåt volt, därför började jag med en mollbergare.</p><p>Detta ger dig mer fart framåt så du slipper "kanten-oron", dock så känns det så jävla onaturligt de första gångerna, men när du väl fått kontroll på det känns det mycket bättre tycker jag och ger definitivt mytcket mer respekt. =)</p><p></p><p>Angående hur rotationen skulle bli sämre vill jag bara säga: Du har fem meter på dig att få klart den du behöver knappt någon roation, du behöver typ lägga dig baklänges och bara hitta landningen me blicken så löser det sig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Cruff, post: 103797, member: 42573"] svar till jespr... Jag började som sagt med gör bakåtvolt på studsmatta gav mig självförtroende i att slänga sig bakåt... Sen när jag förflyttade mig till simmhalen och skulle göra samma sak funkade det inet alls därför då var jag rädd att om jag skulle landa på kanten om jag gjorde en bakåt volt, därför började jag med en mollbergare. Detta ger dig mer fart framåt så du slipper "kanten-oron", dock så känns det så jävla onaturligt de första gångerna, men när du väl fått kontroll på det känns det mycket bättre tycker jag och ger definitivt mytcket mer respekt. =) Angående hur rotationen skulle bli sämre vill jag bara säga: Du har fem meter på dig att få klart den du behöver knappt någon roation, du behöver typ lägga dig baklänges och bara hitta landningen me blicken så löser det sig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Bkåtvolt från hopptorn.
Tillbaka
Topp