Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Black Crows Ferox Freebird - Turbindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AndreasXPS" data-source="post: 1203611" data-attributes="member: 57528"><p>Tecton och Vipec har alltså elasticitet i tådelen förstår jag det som? Och en mer alpin bakdel? </p><p></p><p>Har inte FR14 och R12 bredare hålbild framtill som förbättrar upplevelsen med breda skidor? Annars är det vad jag vet freeride spacern som är skillnad, att man inte längre hänger i pinnarna på så vis utan avlastar det partiet och får ner kraft från pjäxans häl direkt till skidan.</p><p></p><p>Det där med tjuvsläpp är ju intressant. Om det nu är så mycket problem med tech-bindningar, varför ser man så ofta att det sitter på tyngre skidor som körs relativt hårt på berget? Får man räkna med tjuvsläpp flera gånger på vägen ner eller vad snackar vi om? Eller kommer det krävas ett större hopp inklusive piruett med dålig landning?</p><p></p><p>Nyfiken.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AndreasXPS, post: 1203611, member: 57528"] Tecton och Vipec har alltså elasticitet i tådelen förstår jag det som? Och en mer alpin bakdel? Har inte FR14 och R12 bredare hålbild framtill som förbättrar upplevelsen med breda skidor? Annars är det vad jag vet freeride spacern som är skillnad, att man inte längre hänger i pinnarna på så vis utan avlastar det partiet och får ner kraft från pjäxans häl direkt till skidan. Det där med tjuvsläpp är ju intressant. Om det nu är så mycket problem med tech-bindningar, varför ser man så ofta att det sitter på tyngre skidor som körs relativt hårt på berget? Får man räkna med tjuvsläpp flera gånger på vägen ner eller vad snackar vi om? Eller kommer det krävas ett större hopp inklusive piruett med dålig landning? Nyfiken. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Black Crows Ferox Freebird - Turbindning
Tillbaka
Topp