Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Black Crows Ferox Freebird - Turbindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1203653" data-attributes="member: 83225"><p>800g per fat kommer göra milsvid skillnad. För ett år sen ungefär körde vi flera heldagsturer på ca 1000fhm. Jag körde mina Enforcer93 plus shift. Det var svintungt. Sen fick jag prova back to back med ett par zeroG 95 med dynafit radical 2. Skillnaden var verkligen enorm. Viktsmässigt borde skillnaden varit runt 1200g per fot dock.</p><p>Dock vill jag säga emot påståendet ovan om att det är bättre att gå på lättare bindning än lättare skida. På skidorna kan du ju spara 600-700g ganska lätt, ska du spara samma vikt på bindningen från en shift får du ju köra lättaste race-skimo prylarna som existerar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1203653, member: 83225"] 800g per fat kommer göra milsvid skillnad. För ett år sen ungefär körde vi flera heldagsturer på ca 1000fhm. Jag körde mina Enforcer93 plus shift. Det var svintungt. Sen fick jag prova back to back med ett par zeroG 95 med dynafit radical 2. Skillnaden var verkligen enorm. Viktsmässigt borde skillnaden varit runt 1200g per fot dock. Dock vill jag säga emot påståendet ovan om att det är bättre att gå på lättare bindning än lättare skida. På skidorna kan du ju spara 600-700g ganska lätt, ska du spara samma vikt på bindningen från en shift får du ju köra lättaste race-skimo prylarna som existerar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Black Crows Ferox Freebird - Turbindning
Tillbaka
Topp