Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Black Crows Ferox Freebird - Turbindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AndreasXPS" data-source="post: 1203658" data-attributes="member: 57528"><p>Jo runt kilot mindre per fot lär märkas på den stigningen. Åkningen borde teoretiskt bli ganska mycket mindre tröttsam iom snabbare och mer lättmanövrerad skida men åt andra sidan har man ju farten med sig.</p><p></p><p>Ferox och Atris är kanske inte den mest varierade quivern men jag tror fortfarande att jag vill ha bredden på skidan men till lättare vikt & då känns det som en bra kompromiss. Därför skaffade jag Ferox men då känns det dumt att banka dit en Shift som gör att kalaset ändå hamnar väldigt nära Atris + Shift.</p><p></p><p>Runt 300-400g per bindning på den borde bli bra.</p><p></p><p>Problemet med tip-loopen är att även i största läget går den inte runt nosen bra. Den är oerhört fyrkantig! Jag slet som ett djur för att få av höljet till att komma åt justeringen i hopp på att öka omkretsen men visade sig att den redan var på max...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AndreasXPS, post: 1203658, member: 57528"] Jo runt kilot mindre per fot lär märkas på den stigningen. Åkningen borde teoretiskt bli ganska mycket mindre tröttsam iom snabbare och mer lättmanövrerad skida men åt andra sidan har man ju farten med sig. Ferox och Atris är kanske inte den mest varierade quivern men jag tror fortfarande att jag vill ha bredden på skidan men till lättare vikt & då känns det som en bra kompromiss. Därför skaffade jag Ferox men då känns det dumt att banka dit en Shift som gör att kalaset ändå hamnar väldigt nära Atris + Shift. Runt 300-400g per bindning på den borde bli bra. Problemet med tip-loopen är att även i största läget går den inte runt nosen bra. Den är oerhört fyrkantig! Jag slet som ett djur för att få av höljet till att komma åt justeringen i hopp på att öka omkretsen men visade sig att den redan var på max... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Black Crows Ferox Freebird - Turbindning
Tillbaka
Topp