Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Black Crows Ferox Freebird - Turbindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AndreasXPS" data-source="post: 1203735" data-attributes="member: 57528"><p>Lätt med prylhets när man ger sig in i nya saker och man inte riktigt vet vad som är bäst men ändå vill ha det bästa. Tanken var egentligen att ersätta mina Atris med Ferox rakt av men istället för Shift gå på med tech, det var ungefär där mina tankar var när jag startade tråden. </p><p></p><p>Nu har jag två skidor hemma som jag gillar lite för mycket och ser för och nackdelar vid olika tillfällen och kan liksom inte riktigt ge upp någon av dom. Samtidigt vill jag inte ha två likadana skidor utan göra skillnaderna mellan dom så stora det går. </p><p>Då blir Ferox med tech med en totalvikt på lite drygt 2100g och Atris med alpint ca 3100g ganska stor skillnad. Det som inte blir någon skillnad är bredden och att båda paren riktar sig till puderåkning. Och vad kommer hända med de korta liftnära turerna när Shiften försvinner? Kommer Ferox in och täcker där eller kommer det bli ett helvete med tjuvsläpp, onödigt slitage och skador som följd. </p><p></p><p>Givetvis blir det fokus på pjäxor. Planen var att skaffa matchande sådana på Åre skidsport i och med resan dit men det blev som nämnts tidigare inställt. Dessutom två dagar innan Skistar bestämmer sig för att erbjuda fri ombokning inför nästa säsong, vilket slutar med att vi inte får ett skit tillbaka eftersom vårt ankomstdatum var två dagar innan de nya reglerna trädde i kraft...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AndreasXPS, post: 1203735, member: 57528"] Lätt med prylhets när man ger sig in i nya saker och man inte riktigt vet vad som är bäst men ändå vill ha det bästa. Tanken var egentligen att ersätta mina Atris med Ferox rakt av men istället för Shift gå på med tech, det var ungefär där mina tankar var när jag startade tråden. Nu har jag två skidor hemma som jag gillar lite för mycket och ser för och nackdelar vid olika tillfällen och kan liksom inte riktigt ge upp någon av dom. Samtidigt vill jag inte ha två likadana skidor utan göra skillnaderna mellan dom så stora det går. Då blir Ferox med tech med en totalvikt på lite drygt 2100g och Atris med alpint ca 3100g ganska stor skillnad. Det som inte blir någon skillnad är bredden och att båda paren riktar sig till puderåkning. Och vad kommer hända med de korta liftnära turerna när Shiften försvinner? Kommer Ferox in och täcker där eller kommer det bli ett helvete med tjuvsläpp, onödigt slitage och skador som följd. Givetvis blir det fokus på pjäxor. Planen var att skaffa matchande sådana på Åre skidsport i och med resan dit men det blev som nämnts tidigare inställt. Dessutom två dagar innan Skistar bestämmer sig för att erbjuda fri ombokning inför nästa säsong, vilket slutar med att vi inte får ett skit tillbaka eftersom vårt ankomstdatum var två dagar innan de nya reglerna trädde i kraft... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Black Crows Ferox Freebird - Turbindning
Tillbaka
Topp