Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Black Crows Ferox Freebird - Turbindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AndreasXPS" data-source="post: 1203742" data-attributes="member: 57528"><p>Jag håller med dina argument. Om man ser till min nuvarande åkning som består till största del av lekfull skogsåkning, både små och stora hopp och strävan att hitta orörda partier borde Ferox passa bäst. Är ute efter en lätt skida som är enkel att manövrera i tajt terräng, som flyter bra när det är djupt och är lekfull. Att skidan dessutom skall prestera bra i pisten är ingenting jag förväntar mig av en skida i den här bredden och inget jag prioriterar. Det är om möjligt något jag vill komplettera med i framtiden och med en renodlad alpin-bindning.</p><p></p><p>Att på egen fot kunna ta sig till de här orörda platserna en bit bort är ju ett intresse som tillkommit nu på senare tid men också att tura heldag.</p><p>Man skulle kunna tänka sig att börja med en one-quiver med möjlighet till kortare turer för att testa på. Jag vill ha bredden för flytet och stabiliteten men får leva med den extra vikten på vägen upp med bred skida och tung bindning (Shift). Flexibilitet är väll ordet.</p><p></p><p>Sen är det svårt det där. Jag vill och drömmer mig om långa heldagsturer med isyxa</p><p>och rep hängandes över en känd couloir men kommer jag någonsin komma dit är frågan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AndreasXPS, post: 1203742, member: 57528"] Jag håller med dina argument. Om man ser till min nuvarande åkning som består till största del av lekfull skogsåkning, både små och stora hopp och strävan att hitta orörda partier borde Ferox passa bäst. Är ute efter en lätt skida som är enkel att manövrera i tajt terräng, som flyter bra när det är djupt och är lekfull. Att skidan dessutom skall prestera bra i pisten är ingenting jag förväntar mig av en skida i den här bredden och inget jag prioriterar. Det är om möjligt något jag vill komplettera med i framtiden och med en renodlad alpin-bindning. Att på egen fot kunna ta sig till de här orörda platserna en bit bort är ju ett intresse som tillkommit nu på senare tid men också att tura heldag. Man skulle kunna tänka sig att börja med en one-quiver med möjlighet till kortare turer för att testa på. Jag vill ha bredden för flytet och stabiliteten men får leva med den extra vikten på vägen upp med bred skida och tung bindning (Shift). Flexibilitet är väll ordet. Sen är det svårt det där. Jag vill och drömmer mig om långa heldagsturer med isyxa och rep hängandes över en känd couloir men kommer jag någonsin komma dit är frågan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Black Crows Ferox Freebird - Turbindning
Tillbaka
Topp