Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Black Crows Ferox Freebird - Turbindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AndreasXPS" data-source="post: 1203887" data-attributes="member: 57528"><p>Behöver er hjälp, kommer ingen vart på egen hand. Har skrivits några argument tidigare i tråden men inte övertygad än om vilket.</p><p></p><p>Jag tänker mig som tidigare att jag behåller båda skidorna men vet inte hur jag ska göra med bindningarna. På Atrisen sitter det en Shift monterad & på Ferox är det bara skida.</p><p></p><p>Mina tankar går att jag tänker mig Atris som den dagliga skidan som kan användas över hela berget. Ferox tänker jag mig som en renodlad turskida med lätt tech de dagar man bestämt sig för att gå på tur eller använda lift på vägen upp men all åkning utanför pisten. Shiften skulle då tappa poängen och innebära att jag åker runt med en onödigt dyr och komplicerad bindning (inbounds) än en renodlad alpin tex. Nackdelen är att de korta spontana turerna skulle försvinna om Atris fick dit en alpin-bindning istället eftersom jag då skulle behöva åka tillbaka till boendet, byta skidor och ge mig ut igen om suget eller tex vädret skulle ändras plötsligt.</p><p></p><p>Ekonomiska aspekter:</p><p></p><p>• Atris med Shift & Ferox med tech (Dyrast lösning men praktisk, båda skidor går att tura med.</p><p></p><p>• Atris med alpin & Ferox med Shift (Flytta över, billigast lösning)</p><p></p><p>• Atris med alpin & Ferox med tech (Billigare än första men kräver att Shiften blir såld)</p><p></p><p>Finns många andra faktorer att ta hänsyn till också men de här känns viktigast. Problemet med att alltid resa med två skidor är inget problem direkt, skidväska med plats för dubbla par osv...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AndreasXPS, post: 1203887, member: 57528"] Behöver er hjälp, kommer ingen vart på egen hand. Har skrivits några argument tidigare i tråden men inte övertygad än om vilket. Jag tänker mig som tidigare att jag behåller båda skidorna men vet inte hur jag ska göra med bindningarna. På Atrisen sitter det en Shift monterad & på Ferox är det bara skida. Mina tankar går att jag tänker mig Atris som den dagliga skidan som kan användas över hela berget. Ferox tänker jag mig som en renodlad turskida med lätt tech de dagar man bestämt sig för att gå på tur eller använda lift på vägen upp men all åkning utanför pisten. Shiften skulle då tappa poängen och innebära att jag åker runt med en onödigt dyr och komplicerad bindning (inbounds) än en renodlad alpin tex. Nackdelen är att de korta spontana turerna skulle försvinna om Atris fick dit en alpin-bindning istället eftersom jag då skulle behöva åka tillbaka till boendet, byta skidor och ge mig ut igen om suget eller tex vädret skulle ändras plötsligt. Ekonomiska aspekter: • Atris med Shift & Ferox med tech (Dyrast lösning men praktisk, båda skidor går att tura med. • Atris med alpin & Ferox med Shift (Flytta över, billigast lösning) • Atris med alpin & Ferox med tech (Billigare än första men kräver att Shiften blir såld) Finns många andra faktorer att ta hänsyn till också men de här känns viktigast. Problemet med att alltid resa med två skidor är inget problem direkt, skidväska med plats för dubbla par osv... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Black Crows Ferox Freebird - Turbindning
Tillbaka
Topp