Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Black crows mirus cor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="davoorama" data-source="post: 1276137" data-attributes="member: 45297"><p>Har ett par i 184 och jag fullkomligt älskar dom. Ville lite motsägelsefullt ha en längre skida med kortare radie (<15m) och då var det typ bara Mirus Cor och Line Blade som passade. Valde Mirus cor för att dom var specade till 13m radie i alla längder vilket kändes lekfullt och kul. Jag blev mer än väldigt positivt överraskad. Trodde kantgreppet skulle vara fladdrigt och sämre då den är ganska mjuk och lång men det går att pressa den bra i hårdare pist. Jag väger in på 190cm/90kg och kör ganska aggressivt, utbildad skidlärare med (i mitt tycke) god teknik och lite wannabe race-tendenser och jag upplever den som grymt kul och kapabel. Går att pressa skidan hårt och runda upp svängarna på hårt underlag utan att den tappar greppet, funkar fint i kortsväng när det är brant och när mjölksyran kommer smygande går det bra att slappna av och fisa runt i lite större svängar. Brutalbäst skida på att carva men också bra på mycket annat. Har inte direkt kört den utanför pisten men min spontana tanke är att den kanske är bättre i pist och uppkört än utanför pisten. Jag har monterat bindnignarna enligt anvisning och jag får känslan av att man står lite mitt på skidan. Funderade på att montera lite längre bak men Black Crows avrådde från det och jag är rätt nöjd att jag monterade enligt deras rekommendation. Finns ganska mycket skida bakom foten, fish tailen bidrar nog till det men det ger mig en känsla av att den kanske inte skulle flyta lita bra om man körde puder med den men som sagt, har inte kört något nämnvärt utanför pist så borde kanske inte uttala mig om det. Hur som helst, smaken är som baken, älskar mina mirus cor. Köp vetja!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="davoorama, post: 1276137, member: 45297"] Har ett par i 184 och jag fullkomligt älskar dom. Ville lite motsägelsefullt ha en längre skida med kortare radie (<15m) och då var det typ bara Mirus Cor och Line Blade som passade. Valde Mirus cor för att dom var specade till 13m radie i alla längder vilket kändes lekfullt och kul. Jag blev mer än väldigt positivt överraskad. Trodde kantgreppet skulle vara fladdrigt och sämre då den är ganska mjuk och lång men det går att pressa den bra i hårdare pist. Jag väger in på 190cm/90kg och kör ganska aggressivt, utbildad skidlärare med (i mitt tycke) god teknik och lite wannabe race-tendenser och jag upplever den som grymt kul och kapabel. Går att pressa skidan hårt och runda upp svängarna på hårt underlag utan att den tappar greppet, funkar fint i kortsväng när det är brant och när mjölksyran kommer smygande går det bra att slappna av och fisa runt i lite större svängar. Brutalbäst skida på att carva men också bra på mycket annat. Har inte direkt kört den utanför pisten men min spontana tanke är att den kanske är bättre i pist och uppkört än utanför pisten. Jag har monterat bindnignarna enligt anvisning och jag får känslan av att man står lite mitt på skidan. Funderade på att montera lite längre bak men Black Crows avrådde från det och jag är rätt nöjd att jag monterade enligt deras rekommendation. Finns ganska mycket skida bakom foten, fish tailen bidrar nog till det men det ger mig en känsla av att den kanske inte skulle flyta lita bra om man körde puder med den men som sagt, har inte kört något nämnvärt utanför pist så borde kanske inte uttala mig om det. Hur som helst, smaken är som baken, älskar mina mirus cor. Köp vetja! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Black crows mirus cor
Tillbaka
Topp