Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Black crows mirus cor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1280960" data-attributes="member: 144594"><p>Låååång recension! <img class="smilie smilie--emoji" alt="😂" src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f602.png" title="Face with tears of joy :joy:" data-shortname=":joy:" loading="lazy" width="64" height="64" /> Man blir ju verkligen intresserad. Dessutom har skidan ju nu ett par år på nacken så det handlar ju inte bara om nyfunnen kärlek.</p><p></p><p>Några begränsningar kommer dock äntligen fram och beskrivs (min tolkning):</p><p> - De beskriver den i första hand som en slalomskida (alltså till skillnad från GS)</p><p> - Över ca 30 mph (50 km/h) så förlorar den mycket av sina speciella egenskaper, brättet greppar inte på samma sätt mm</p><p> - Funkar bäst för ”centered stance” men det gäller väl alla nya skidor (beskrivs iofs som en fördel - nosen greppar och initierar svängen utan att du behöver trycka till den)</p><p> - I tyngre nysnö blir den ostyrig och orolig</p><p> - Dyr</p><p> - Det kan ta tid innan man förstår hur man bäst uppskattar den</p><p></p><p>Verkar vara en skida som gör snälla backar till din nya favorit. Inte illa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1280960, member: 144594"] Låååång recension! 😂 Man blir ju verkligen intresserad. Dessutom har skidan ju nu ett par år på nacken så det handlar ju inte bara om nyfunnen kärlek. Några begränsningar kommer dock äntligen fram och beskrivs (min tolkning): - De beskriver den i första hand som en slalomskida (alltså till skillnad från GS) - Över ca 30 mph (50 km/h) så förlorar den mycket av sina speciella egenskaper, brättet greppar inte på samma sätt mm - Funkar bäst för ”centered stance” men det gäller väl alla nya skidor (beskrivs iofs som en fördel - nosen greppar och initierar svängen utan att du behöver trycka till den) - I tyngre nysnö blir den ostyrig och orolig - Dyr - Det kan ta tid innan man förstår hur man bäst uppskattar den Verkar vara en skida som gör snälla backar till din nya favorit. Inte illa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Black crows mirus cor
Tillbaka
Topp