Black Crows - Sevun

Martok

Ny medlem
Black Crows - Sevun
Någon som har testat dessa skidor? isf kan ni gärna dela med er lite av eran kunskap om dom.

Senast ändrad:
Black Crows - Sevun
Jag testade dem förra våren en dag uppe i Riksgränsen. Är en ganska liten och lätt åkare men de 192(?)cm:arna var förvånansvärt lätthanterliga. Grymt stabila i höga farter men de var absolut inte några döda plankor, helt ok i pisten. Blev så nöjd med dem att jag beställde ett par och kommer att köra dem nere i alperna i år.
Skidorna kommer nog mer till sin rätt om man är en tyngre skidåkare, men har man bara nog med tryck i benen klarar man av dem bra!

Black Crows - Sevun
Sevun skiljer sig från corvus och båda navis. Någon som vet varför? Både corvus o navis verkar ofta vara de liksom "riktiga" eller det som black crows urtyp som de är "kända" för. Medan sevun inte nämns. 191cm är iaf för mig en perfekt längd och man blir ju lite fundersam vad skillnaden är. Läst på hemsidan. Någon som provåkt "båda" och har någon uppfattning om ev. olikheter?

Black Crows - Sevun
ShredTed: Sevun är en ny skida för denna säsongen så kanske därför den inte nämns? Den är betydligt bredare än de andra skidorna. Om du har läst på hemsidan och inte kommit fram till det så kanske det inte är läge för dig att köpa en fatski ;)

Senast ändrad:
Black Crows - Sevun
haha jo jo jag lyckades kom fram till att den är betydligt bredare! Men det står ju alrig något om den så känns som en skida som lever i dunkla avgrunder i skenet av dom andra. t.ex. recenssioner av "black crows" är det ofta. Sen snackar man om de corvus och navis.

Black Crows - Sevun
Snackade med en tomte på Alpingaraget som hade åkt på skidan hela förra vintern, han hade då bara goa grejjer att berätta om skidan. Han trodde även att de skulle bli en stor testvinnare iår och sno några prister från dynastars hemmaplan.

Black Crows - Sevun
Kan någon besvara min fråga eller? Är det rocker på Sevun? Har inte läst någonting om rocker så jag antar att skidorna saknar det, men vill dock försäkra mig om att det stämmer.

Black Crows - Sevun
Enligt Alpingaraget skulle det vara nollspann när jag pratade med dom, enligt Fri Flyt är det 4mm.
"Den har lavt spenn og litt over middels stiv fleks, med en spesielt stiv bakski" enligt deras test.

Black Crows - Sevun
Martok sa:
nej, det finns ju inga skidor utan rocker som funkar numera.
eller så inser man att går utmärkt att åka på och att det bara rör sig om en annorlunda typ av skidåkning.

tycker för övrigt sevun ser grym ut!

Senast ändrad:
Black Crows - Sevun
Jo håller med dig Lee-nus faktiskt, var in på alpingaraget och tog en titt på demo skidorna, dom såg riktigt lovande ut.

Tillbaka
Topp