Black Crows.

alwes002

Ny medlem
Black Crows.
Är det någon som har provat ett par Black Crows skidor. Undrar bara hur dom är, vid eventuellt köp till nästa skidsäsong.

Black Crows.
Jag har provat 196orna.. Går som tåget och är en grym bra skida.... Försök prova dom så du får känna hur dom är under dina fötter... Jag körde dom på NM förra året...

Black Crows.
Har Corvus (196). Fungerar fantastiskt, märkligt nog også i pist pga den speciella skärningen. Du känner egentligen bara att skidan är 196 cm när det är trångt och bökigt i hård snö, annars är den toppen.

Har frontmonterat bindningen efter tips, fungerar bra. Har en kompis som provkørde normalmonterade och menade att mina funkade bättre

Black Crows.
Jag har ett par Navis 186 som jag fullkomligt avgudar. Funkar perfekt i offpist även skogskörning och är helt okej i pisten (dock lite långa för mig, men förmågan finns) Ger sjukt bra flyt men samtidigt smidiga att köra alla sorters svängar me.
Håller dock även med Jeppe29 om att inte funkar lika bra i trång och allt för tajt skogsåkning då de blir hårdare o lite uppkört.

Black Crows.
jeppe29 sa:
Har frontmonterat bindningen efter tips, fungerar bra. Har en kompis som provkørde normalmonterade och menade att mina funkade bättre
Hur mycket har du flyttat fram bindningarna?? Är sugen på att testa flytta fram dom lite, känns som det är lite "onödigt" mycket skida framför bindningen när det är monterat på linjen.

Black Crows.
Har kört både Corvus och Navis, köpte sen Navis.
Corvus hade varit mitt primära val om jag visste med mig att benen var nytränade i början på säsongen och att jag skulle få +30 dagar...

Corvus är en förvånansvärt lättkört skida trots sin längd. Hade ProRider som mitt primära val inför köpet av nya skidor, dom åkte ut till förmån av Navis, och jag ångrar det inte en sekund. Jämförde mellan ProRider 184 alt. 190 samt Corvus och Navis. Navis fann jag vara en mycket kivckare skida än 184 ProRider (faktum var att jag heller åker Corvus än 190 ProRider)..

Är 172cm, väger in på ca:85kg.

Den enda kritiken jag hade mot dem var; "kändes lite osäker att skråa med". Men som en kompis sa, om det är ditt enda problem har du nog köpt rätt skidor...

Tillbaka
Topp