Black Diamond Ascension Nylon Split STS

Sett folk som hudar runt på såna där här kring Golden och Revelstoke.. Och dom är riktigt nöjda.
Har inte testat själv men de kan vara värt om man inte vill göra egna splitskins.

Mja, behöver ett par nya ändå, så det kan ju vara värt att testa ett par :/ Synd att det sällan är mellandagsrea på såna här saker :|

Folk har ju lyckats gà pà hudar som är 5 cm breda innan sà varför akulle det behövas 12 cm breda nuförtiden. Jag skulle satsat pà dem idag om jag inte redan hade.

Jo ... fast då hade vi 5 cm breda skidor, så 12 cm breda hudar var inte aktuellt ... och jag kan bara konstatera att fästet blir grymt mycket bättre med feta hudar på feta skidor än det var med smala hudar på dito skidor. Men, men även om man tappar något i fäste med splitskin borde fördelarna i vikt, hanterbarhet och glid (framåt) överväga.

/MM

Ja har hudar som är 5 cm breda ungefär också men jag vill nog hellre ha glipan på mitten om jag får välja :P Ang. fullbreda så tycker jag det går onödigt tungt att dra dem, kan vara ren lathet :/ men så är det. Det är därför jag tycker dom har ser intressanta ut.

Mountain_Man sa:
Jo ... fast då hade vi 5 cm breda skidor, så 12 cm breda hudar var inte aktuellt ... och jag kan bara konstatera att fästet blir grymt mycket bättre med feta hudar på feta skidor än det var med smala hudar på dito skidor. Men, men även om man tappar något i fäste med splitskin borde fördelarna i vikt, hanterbarhet och glid (framåt) överväga.

/MM
Hàller fullständigt med. Ville bara pàpeka att det kanske inte behövs 12 cm i bredd om man inte väljer ett jäkligt brant spàr rakt upp i fallinjen. Och med glipan i mitten sà kommer ju även fästet pà kanterna som är trevligt när det börjar luta. 5 cm smala skins pà breda skidor är inte sà kul när det lutar och spandex klädda gossar med smalskidor har spàrat. :-)

Kort om dom hära då.

Från scratch: lite jobbigare att skära än vanliga då man känner lite press att pricka mitt på.

Fästning på skida: smidig, enkla fästen, gillar den variabla toppöglan.

Gå på: ptja det fäster och fungerar inte helt oväntat. Dessa går lättare än mina förra. Om det behövs? Nja, ska man byta så varför inte.

Ta av: Jojomensan det går också, lite lagom klibbiga, i princip hela läderförstärkningen på hestravantarna blir kvar på vanten, så det är lite lagom.

Sammanfattning: Jo men visst funkar detta, som ersättning för kondition är det väl inte tillräckligt och kvaliteten får väl visa sig framöver vår och sommar.

Tillbaka
Topp