Black Diamond

Strand93

Ny medlem
Black Diamond
Jag ska åka ner till alperna för att göra min första säsong, men jag måste köpa ett par skidor!

Eftersom jag kan få tag på Black Diamond skidor billigt så ska jag ha det, men jag behöver hjälp med att välja en skida!

Jag vill ha en en allround skida, eller en offpist skida som funkar okej i pisten. Jag har aldrig ägt egen utrustning så därför behöver jag hjälp med att bestämma en bra skida.

Så om det finns någon som har tid att hjälpa mig är jag väldigt tacksam!

Black Diamond
Om jag var som du skulle jag kolla på AMPerage eller Zealot, jag har inte åkt någon av dem, men själv varit i funderingar över båda ;)

Black Diamond
Fredreik sa:
Vikt, längd, nivå?
70 kg och 185 lång. Har åkt mycket skidor men bara lite offpist, har varit i alperna en gång tidigare och då körde jag några carving skidor i offpisten. Men tycker absolut jag är duktig åkare ^^ fast jag har ingen koll på utrustning.

Black Diamond
Strand93 sa:
Fredreik sa:
Vikt, längd, nivå?
70 kg och 185 lång. Har åkt mycket skidor men bara lite offpist, har varit i alperna en gång tidigare och då körde jag några carving skidor i offpisten. Men tycker absolut jag är duktig åkare ^^ fast jag har ingen koll på utrustning.
Kan du definiera vad du menar med duktig àkare? Aldrig ägt egna skidor och medlem pà freeride sedan en mànad kan betyda bàde det ena och det andra. Hur mànga àkdagar brukar du ha? Var brukar du àka? Sätter du schyssta daffys?

Amperage och Zealot är 2 helt olika skidor. Amperagen är ganska allround men verkligen ingen charger tror ocksà att den är för kort i 185cm(längsta längden). Zealoten är mer en charger.

Black Diamond
Blackriverpaint sa:
Strand93 sa:
Fredreik sa:
Vikt, längd, nivå?
Kan du definiera vad du menar med duktig àkare? Aldrig ägt egna skidor och medlem pà freeride sedan en mànad kan betyda bàde det ena och det andra. Hur mànga àkdagar brukar du ha? Var brukar du àka? Sätter du schyssta daffys?

Amperage och Zealot är 2 helt olika skidor. Amperagen är ganska allround men verkligen ingen charger tror ocksà att den är för kort i 185cm(längsta längden). Zealoten är mer en charger.
Jag är helt enkelt en semester åkare, det har blivit en till två veckor varje år.

Det jag tänkte är att jag vill ha ett par okej allround skidor nu, och sen efter någon månad där nere kanske jag kollar på ett par nya skidor, då jag förmodligen fått lite mer koll vad jag vill åka och hur.

Black Diamond
Strand93 sa:
Blackriverpaint sa:
Strand93 sa:

Jag är helt enkelt en semester åkare, det har blivit en till två veckor varje år.

Det jag tänkte är att jag vill ha ett par okej allround skidor nu, och sen efter någon månad där nere kanske jag kollar på ett par nya skidor, då jag förmodligen fått lite mer koll vad jag vill åka och hur.
Då hade jag INTE valt Zealoten iaf då den är rätt krävande att åka på.

Tillbaka
Topp