Black-snow.se mina erfarenheter

riob

Ny medlem
Hej
Tänkte dela med mig om mina erfarenheter från min beställning där.
På black friday beställde jag en Black Diamond Jetforce halo 28, fanns i lager och fick orderbekräftelse ganska omgående. Under lördagen kom mail om att utrustningen var skickad med länk för tracking. Trackingen säger endast att förhandsinformation är mottagen av posten.
Kundtjänst har svarat att "det inte ser bra ut, jag undersöker" det var den 29/11, därefter inget mer, svarar inte på mail eller telefon.
Ska man bara bryta ihop och handla från någon seriös eller sätta upp en ny hemsida åt dom som återspeglar deras service?
Vad är era erfarenheter?
:(
//Rickard

Hej

Beställde en Hugger 30L på Black Friday rean och enligt hemsidan så fanns den i lager, fick en orderbekräftelse direkt.

Två dagar senare 26/11 fick jag ett mail om att leveransen var försenad, har mailat dem 2 ggr varav den senaste idag för att fråga när grejorna kommer, har fortfarande inte fått något svar från dem.

Jag har inte handlat av dem tidigare.

Lillis

Jag har handlat av dom utan problem.

Väldig billigt blev det också eftersom någon hade råkat ta danska priserna och satt det som priset i SEK. Dom ändrade direkt EFTER min order men försökte inte avbryta min order utan tog smällen bara.

Men jag kommer ihåg att frakten tog några dagar extra mot vad man är van med.

Har handlat från dem tidigare utan problem men de verkar ha haft lite problem vid black friday för jag fick en orderbekräftelse med bara en av varorna och jag fick inget sändningsnummer. Varorna kom dock efter två dagar och allt var med.

Hade även två kompisar som beställde därifrån och fick sina saker.

Idag ringde de från Black-Snow och sa att de skulle få grejorna idag eller i morgon och sen skicka dem till mig.

Vi får se när de kommer.

Köpte också ett par oakley flight deck från black-snow på black friday.
Fick hem dem en vecka senare, på fredag veckan efter.
Kartongen var uppriven så man såg att den hade varit öppnad, de lilla etiketten baktill saknades men framför allt så var dem repade.
Dessutom visar bilden på deras hemsida att de är svarta band med svarta kanter och sapphire glas.
I verkligheten var det svarta bland med silvriga kanter och sapphire glas.

Jag hade beställt samma goggle från spelbutiken ca. 70kr billigare som jag skickade tillbaka, retur frakten gick på 140kr. Just för jag ville ha svarta kanter.
När jag påpekade detta för black-snow, skickade dom en retur sedel men inget svar har jag fått på själva mailet om de ville skicka mig nya repfria goggles och dra av priset (skickade även bilder på kvitto från spelbutiken och returfrakten) eller om de kunde få fram de goggles som bilden visar.

Dessutom skriver de i "Din utrustning är nu skickad!" mailet att man ska ta kontakt med dom om leveransen strular så tar dom kontakt med posten. När jag gjorde detta så hänvisade killen i telefon mig till att ringa posten. Varför skriva något sådant då?

Rekommenderar verkligen inte black-snow till någon. En sida med missvisande bilder på produkter och som rent ut sagt skiter i att svara på mail. Borde bojkottas tills de kursar.

Senast ändrad:
Fick ett mail från dem idag där de beklagar att de tyvärr inte kan leverera min beställning då de inte får någon mer leverans från Db i år.

Kommer inte att beställa där igen.

Även jag beställde lite grejer under black riday, väntar fortfarande på orderbekräftelse och varorna i sig.

De har mottagit min order men hänvisat till problem med orderhanteringen under rean.

Är helt klart ett ställe där jag inte kommer handla igen.

Nu har det ordnat upp sig och dom har kommunicerat vilket är bra.
Jetforcen dök upp igår, på black friday var det 20% rabatt på allt tror jag.

Black Snow kommer få nästa chans att leverera nya prylar oxå.

//R

Senast ändrad:
Jag tar alltid lagerstatus med en nypa salt.
Min teori är att de inte har ett eget lager utan det är outsourcat någon annan stans.

Jag har beställt tranciever och lite andra smågrejer därifrån tidigare och det funkade kanonbra. Har för mig att de har ett lager i Danmark någonstans.

lillishard sa:
Fick ett mail från dem idag där de beklagar att de tyvärr inte kan leverera min beställning då de inte får någon mer leverans från Db i år.

Var finns företaget? Konsumentköplagen ger ju ändå rätt stora möjligheter att kräva att de fullgör sitt åtagande. Ni har ju ändå ett köpeavtal...

Pillard sa:
lillishard sa:

Var finns företaget? Konsumentköplagen ger ju ändå rätt stora möjligheter att kräva att de fullgör sitt åtagande. Ni har ju ändå ett köpeavtal...
Ett litet förtydligande från mig kan vara på sin plats, de erbjöd mig att få varan i mars när det skulle få in nya grejer från Db till det pris som det var på Black Friday och jag fick ett presentkort på 200 kr som jag kunde handla vad jag ville för. Nu hjälper det inte mig då jag åker iväg i januari och ville ha ryggan då.

Till mig hörde de av sig samma kväll som jag skrev inlägget ovan. Svarade på deras mail ca en timma senare och har inte fått något svar tillbaka. Service i världsklass.

Jag beställde den 13:e och det skulle vara 5-8 dagars leveranstid. Det är fortfarande inte skickat. Rätt kass får man säga.

Jag väntar fortfarande på min beställning. Varit i kontakt med dem flera gånger och det svamlas om att kolla med lagret etc. Har snart gått en månad och det är fortfarande inte skickat.

Stor varning för att beställa från de här klåparna.

Edit: nu försöker jag få pengarna tillbaka, får se hur det går...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp