Blast vs Hardrock, köpa billigt inom EU?

Iron_Patrik

Medlem
Min mtb börjar ha några (12) år på nacken nu så jag funderar på att köpa en ny.
Jag kommer att använda den till och från jobbet men även en del i skogen och lite trail/ street.
Valet står nog mellan en Kona Blast eller en Specialized Hardrock sport disc.
Har läst bra recensioner om båda men är det någon som tycker den ena är bättre än den andra så får ni gärna skriva varför.

Sen så tänke jag höra om någon vet någon billig sida att beställa från inom EU, typ som bluetomato fast för MTB?
Mountainbikes är ju grymt billiga i USA men det vore lite jobbigt att åka på tull och moms.

/Patrik

Kona blast, kan ju säga att det inte är nån topp cykel ifall du inte byter hälften av delarna :P

Okej.
Tänkte väll försöka få tag på en cykel som har bra ram och fälgar sen så får jag väll byta ut växlar och annat när det behövs.
Har nog lagt ner tanken på en hardrock, känns inte så kul att köpa den för 6500kr här när den kostar 3700kr i USA!!!
Har glidit in lite på en Ideal Scrambler disc.
www.idealcyklar.com/

Är väll mer åt dirthållet men men.
Den verkar ju vara ganska prisvärd.
Det ser ju ut som att man sitter mera upprätt på en dirtcykel, blir det konstigt om man ska cykla i skogen?

Men är Ideal ett pålitligt märke?
Andra tips?

Senast ändrad:
Har lagt ner tanken på en ideal också.
Hittade en billig Kona Hoss ram men skulle behöva en framdämpare till den.
Någon som har ett tips på en prisvärd dämpare under 2000 kr?

någon av rockshox j4 gafflar kanske finns med pop lock oxå. kolla på cyclecomponents eller chainreactioncycles

bra att du skippade ideal scrambler å blast, blast ramen spricker framme vid styr-röret å scramblern har dåliga nav som racklar å rst gaffeln är väl inte bäst.

Tillbaka
Topp