Blev jag blåst?

Asus

Ny medlem
Blev jag blåst?
Bakgrund: Va nere i alperna i februari och köpte en bräda, eftersom jag inte har en susning om vad man ska ha så hjälpte en liten trevlig Fransos till i affären. Slutade med att jag gick därifrån med en http://www.flow.com/Products/mens-board/shifty/FD11M6SHIFSTD#technology 156 cm och ett par boots, thirtytwo storlek 42,5. Kändes ju inte helt okej när jag testade den dagen efter men hoppades att det bara va ovanan som spökade. Men efter att jag har läst en del trådar här så kan jag ju lika gärna fråga er som verkar veta vad som gäller. Bootsen sticker ut någon cm både fram och i hälen när jag är fastspänd, är det helt åt helvete? Är 187 cm lång, väger 75 kg och umgås inte allt för mycket med hoppen i parkerna, blir alltså mest pist. Läste precis att detta är en parkbräda? Påverkar det piståkningen mycket? Blev bara 2 åk innan vi drog hem så kommer inte ihåg, ska bli kul å se vad ni tror och tycker iaf! Så, ska jag börja jaga fransmän på nästa resa eller kommer det funka?:D

Blev jag blåst?
Nej, du blev inte blåst.

Nuförtiden Flow-brädor är ganska billiga ok bra. Eller också de billigaste Flow-brädor tycks vara helt ok! (Men bara för piståkning borde du skaffa skidor eller en carvingbräda).

Blev jag blåst?
Nejdå, tro mig du kommer märka om bootsen sticker ut för mycket när du tar din första djupa sväng, brädan bara försvinner under dig. Men då kan du bara justera bindningarna i sidled. Men det brukar bara vara ett problem för folk med skostorlek runt 45 och över. Då kan man börja tänka på att köpa wide brädor.

Blev jag blåst?
Vad var det som inte kändes ok? var det bootsen eller stancen? Fick du toe/heeldrag? Vad har du för bindningar ? Har du åkt mycket innan?

Att bootsen sticker ut lite gör det nästan för alla, gör det inte det så blir det ganska svårt att kantställa brädan, det gäller bara att det inte sticker ut för mycket. Att det är en parkbräda är väl inte så konstigt då de flesta som åker snowboard åker runt på parkbrädor. är du nybörjare - medelgod åkare så tror jag inte det spelar så stor roll om du skulle ha en bräda som är mer pistinriktad då de oftast är lite mer svårkörda. Blåst blev du nog inte.... kanske... men om du inte själv vet vad du vill ha, hur ska någon annan då veta det?

Blev jag blåst?
combatspenat sa:
Vad var det som inte kändes ok? var det bootsen eller stancen? Fick du toe/heeldrag? Vad har du för bindningar ? Har du åkt mycket innan?

Att bootsen sticker ut lite gör det nästan för alla, gör det inte det så blir det ganska svårt att kantställa brädan, det gäller bara att det inte sticker ut för mycket. Att det är en parkbräda är väl inte så konstigt då de flesta som åker snowboard åker runt på parkbrädor. är du nybörjare - medelgod åkare så tror jag inte det spelar så stor roll om du skulle ha en bräda som är mer pistinriktad då de oftast är lite mer svårkörda. Blåst blev du nog inte.... kanske... men om du inte själv vet vad du vill ha, hur ska någon annan då veta det?
+1

Blev jag blåst?
Det funkar ju definitivt, om du inte är pro och kan carva som en gud så borde det inte göra nåt. Men om du nu är gud på det så kan ju en längre styvare bräda med camber och kanske magne-traction vara ett ypperligt nästa köp.

Tillbaka
Topp