Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Blir antalet utövare färre i klubbarna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zupermac" data-source="post: 1140358" data-attributes="member: 49784"><p>Ja, kostnaden drar nog iväg > U12 men framförallt så ökar antalet "lägertillfällen" markant och det är svårt att hänga med om man inte har ett mobilt arbete. Dessutom, för att kunna delta på samtliga läger så kräver det oftast ett intyg från skolan om ledighet och ligger man inte i framkant kan det bli svårt att komma loss. Eller så gör man som vissa (har jag hört), sjukskriver barnen och tar VAB.</p><p></p><p> [USER=10760]@Anders_Nilson[/USER] ”Kultur som inte ger glada barn”, vad menar du?</p><p>Syftar du på något jag skrivit tidigare så kan jag absolut tänka mig att det kan vara en av anledningarna. När man ibland hör en del åkare i liften (lägerhelger) så undrar man hur en del föräldrar prioriterar…</p><p></p><p>Jag har försökt bolla alternativa lösningar för de som inte har möjlighet eller har råd att närvara på alla läger men fått avslag. Egentligen förstår jag inte riktigt varför då jag tror det skulle kunna gynna idrotten på längre sikt.</p><p></p><p>Upp till U10-U12. </p><p>Jag funderar på om det här med alpin skidåkning i klubb kan tolkas hos vissa som någon typ av längre ”skidskola” och därför är antalet deltagare högre än U14 och uppåt. Grupperna i Friluftsfrämjandet blir snabbt fulla och om man skulle lägga mer resurser där så kanske det skulle se annorlunda ut hos klubbarna?</p><p></p><p>Jag har tyvärr varken sett eller hört något (på klubbnivå) som skulle kunna lösa problemet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zupermac, post: 1140358, member: 49784"] Ja, kostnaden drar nog iväg > U12 men framförallt så ökar antalet "lägertillfällen" markant och det är svårt att hänga med om man inte har ett mobilt arbete. Dessutom, för att kunna delta på samtliga läger så kräver det oftast ett intyg från skolan om ledighet och ligger man inte i framkant kan det bli svårt att komma loss. Eller så gör man som vissa (har jag hört), sjukskriver barnen och tar VAB. [USER=10760]@Anders_Nilson[/USER] ”Kultur som inte ger glada barn”, vad menar du? Syftar du på något jag skrivit tidigare så kan jag absolut tänka mig att det kan vara en av anledningarna. När man ibland hör en del åkare i liften (lägerhelger) så undrar man hur en del föräldrar prioriterar… Jag har försökt bolla alternativa lösningar för de som inte har möjlighet eller har råd att närvara på alla läger men fått avslag. Egentligen förstår jag inte riktigt varför då jag tror det skulle kunna gynna idrotten på längre sikt. Upp till U10-U12. Jag funderar på om det här med alpin skidåkning i klubb kan tolkas hos vissa som någon typ av längre ”skidskola” och därför är antalet deltagare högre än U14 och uppåt. Grupperna i Friluftsfrämjandet blir snabbt fulla och om man skulle lägga mer resurser där så kanske det skulle se annorlunda ut hos klubbarna? Jag har tyvärr varken sett eller hört något (på klubbnivå) som skulle kunna lösa problemet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Blir antalet utövare färre i klubbarna?
Tillbaka
Topp