Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Blir antalet utövare färre i klubbarna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaskar" data-source="post: 1140359" data-attributes="member: 66286"><p>Har en unge i skidklubb och jag kan hålla med om ovanstående inlägg att vi ser det mer som skidskola än att det ska elitsatsas. Nu är jag ingen talangscout men att min son inte kommer ta några pokaler i utförsåkning är rätt uppenbart.</p><p></p><p>Men andra ungar i klubben är helt sjukt bra. Det är nästan över mitt förstån hur nioåringar kan brassa på så hårt som de gör. Och med det så anpassar ju tränarstaben till deras nivå. Vilket ju är helt logiskt.</p><p>Men det innebär att kommande säsong blir det storslalomträning. Det går inte i lokala backen utan då är det 8 mil enkel till storslalombacken. Inga problem att göra om man har en unge med potential. Men för mig som har en unge utan potential blir det en rätt stor uppoffring att trycka in alla de milen. Enda anledningen jag ser att göra det är att det ger mig en chans att få in rätt många höjdmeter själv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaskar, post: 1140359, member: 66286"] Har en unge i skidklubb och jag kan hålla med om ovanstående inlägg att vi ser det mer som skidskola än att det ska elitsatsas. Nu är jag ingen talangscout men att min son inte kommer ta några pokaler i utförsåkning är rätt uppenbart. Men andra ungar i klubben är helt sjukt bra. Det är nästan över mitt förstån hur nioåringar kan brassa på så hårt som de gör. Och med det så anpassar ju tränarstaben till deras nivå. Vilket ju är helt logiskt. Men det innebär att kommande säsong blir det storslalomträning. Det går inte i lokala backen utan då är det 8 mil enkel till storslalombacken. Inga problem att göra om man har en unge med potential. Men för mig som har en unge utan potential blir det en rätt stor uppoffring att trycka in alla de milen. Enda anledningen jag ser att göra det är att det ger mig en chans att få in rätt många höjdmeter själv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Blir antalet utövare färre i klubbarna?
Tillbaka
Topp