Blir denna bräda bra för mig?

CurryElof

Ny medlem
Tjenare!
Tänkte köpa en ny brända samt bindning.
Brädan är en Burton Shaun White 156
Bindningarna är Burton Mission.
Jag är ca 180 cm lång väger 78 kg, jag tänkte köra lite allt möjligt från vanlig pist till parken.
Tacksam för svar!

Hej!
Jag är 176cm/70kg och har i flera år kört på en bräda som är 163cm vilket har känts perfekt. i år har jag köpt en bräda som är 159cm och min ända motivation till detta var att jag fick ett väldigt bra pris på den. Jag kör även på mission bindningen vilket är en bra och ganska hård och stabil bindning som man även kan uppgradera med kolfiberbakkappa.

Jag åker nästan aldrig i parken så jag vet inte riktigt vad som lämpar sig där men jag gissar korta brädor, låga bakkappor och inte så hårda bindningar.

Ska du åka mer pist lr kanske ta ett par svängar i terrängen så tycker jag du ska leta efter en längre bräda men att mission bindningen är ypperlig.

Köp mannen. Jag åker allround och åker på en un..inc 156cm är 179cm lång inga problem.
Eftersom du vill åka allround pist park puder... Så funkar ju längden super bara pist/puder så kanske du skulle ha 159cm... Men egentligen vad gör 3 cm???. Kör på shaunen en bra byggd bräda som passa perfekt som allround=).

Tillbaka
Topp