Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="VickeLang" data-source="post: 1207658" data-attributes="member: 160497"><p>Har dock svårt att se hur de skulle stänga liftarna. Restauranger och goneoler, visst. Men övriga liftarna är ju inte värre än kommunaltrafiken eller att åka rulltrappa. Tror att skidanläggningarna kommer att sköta detta bra jag. Men kan såklart ha fel. </p><p></p><p>VDn sa i en intervju att enda anledningen att de stängde förra året, var för att avbelasta sjukvården. Det var inte vare sig pga media eller att folkhälsomyndigheten tvingade dem.</p><p></p><p>Fördelen denna säsong är att de som är i riskgruppen vet om det och således inte bokar resa till fjällen i år, vilket borde minsa trycket på sjukvården lokalt jämfört med förra året. De flesta som får corona känner inte av det ens, inklusive jag, Alternativt får väldigt milda symptom. Sålänge riskgrupperna faktiskt håller sig hemma, är det inte många fler som kommer behöva sjukhusvård på skidanläggningarnas orter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="VickeLang, post: 1207658, member: 160497"] Har dock svårt att se hur de skulle stänga liftarna. Restauranger och goneoler, visst. Men övriga liftarna är ju inte värre än kommunaltrafiken eller att åka rulltrappa. Tror att skidanläggningarna kommer att sköta detta bra jag. Men kan såklart ha fel. VDn sa i en intervju att enda anledningen att de stängde förra året, var för att avbelasta sjukvården. Det var inte vare sig pga media eller att folkhälsomyndigheten tvingade dem. Fördelen denna säsong är att de som är i riskgruppen vet om det och således inte bokar resa till fjällen i år, vilket borde minsa trycket på sjukvården lokalt jämfört med förra året. De flesta som får corona känner inte av det ens, inklusive jag, Alternativt får väldigt milda symptom. Sålänge riskgrupperna faktiskt håller sig hemma, är det inte många fler som kommer behöva sjukhusvård på skidanläggningarnas orter. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp