Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1207683" data-attributes="member: 161297"><p>Skulle säga att det mesta beror på hur pass väl jul- och nyårsfirarna lyckas bete sig. Blir det kluster med omfattande spridning eller om den lokala sjukvården blir överbelastad så är nog resten av säsongen i fara.</p><p></p><p>Det som gör mig rent rakt ut sagt förbannad är att avbeställningsreglerna är så usla. Alla aktörer skulle gynnas av om det gick att avbeställa boende och resa fram till dagen för ankomst och bara betala en mindre del av priset. Ingen vill ha dit gäster ens med skuggan av en misstanke om symptom och då kan man inte lägga hela kostnaden på gästen.</p><p></p><p>I min egen verksamhet har vi den här säsongen lagt alla tidsgränser för avbeställning, giltighetstider på presentkort och dylikt helt åt sidan. Har kunden haft minsta misstanke om att den skulle kunna ha blivit smittad eller ens bara gått och blivit nojjig av smittrisken så skall den kunna stanna hemma och skjuta upp aktiviteten en eller två säsonger. Det har fungerat alldeles utmärkt. Visst har det varit någon enstaka avbokning som varit lite omotiverad, men i jämförelse med risken att behöva stänka ner så är det en droppe i havet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1207683, member: 161297"] Skulle säga att det mesta beror på hur pass väl jul- och nyårsfirarna lyckas bete sig. Blir det kluster med omfattande spridning eller om den lokala sjukvården blir överbelastad så är nog resten av säsongen i fara. Det som gör mig rent rakt ut sagt förbannad är att avbeställningsreglerna är så usla. Alla aktörer skulle gynnas av om det gick att avbeställa boende och resa fram till dagen för ankomst och bara betala en mindre del av priset. Ingen vill ha dit gäster ens med skuggan av en misstanke om symptom och då kan man inte lägga hela kostnaden på gästen. I min egen verksamhet har vi den här säsongen lagt alla tidsgränser för avbeställning, giltighetstider på presentkort och dylikt helt åt sidan. Har kunden haft minsta misstanke om att den skulle kunna ha blivit smittad eller ens bara gått och blivit nojjig av smittrisken så skall den kunna stanna hemma och skjuta upp aktiviteten en eller två säsonger. Det har fungerat alldeles utmärkt. Visst har det varit någon enstaka avbokning som varit lite omotiverad, men i jämförelse med risken att behöva stänka ner så är det en droppe i havet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp