Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Christiam" data-source="post: 1207871" data-attributes="member: 136280"><p>Absolut, ser vi det ur företagens synvinkel där ekonomin är nummer ett så håller jag med. </p><p>Frågan är om vi ska se det ekonomiskt eller humant. </p><p>Går företag under blir det katastrof för många ägare då försörjningen försvinner. Har vänner som äger restauranger och det är ju inga glädjande tider för dom. Går företag under eller minskar sin vinst så drabbas Sveriges ekonomi. </p><p>FHM rekommendationer visste inte alla om då de bokade sina resor, där kan man fundera på människans förmåga att tänka själva......</p><p>Dock kommer det vara folk som blir sjuka strax innan resa men ändå väljer att åka för att de inte får tillbaka pengarna. Och vad gör väl det när jag åker bil upp, stoppet på Sibylla i Sveg går snabbt och jag ska bara in på bolaget en snabbis. </p><p>Vi är ibland lite för egoistiska för samhällets bästa. </p><p>Personligen har jag bokat skidresa, jag tar ju egen bil upp......</p><p>Kan dock avboka sju dagar innan samt är bered att strunta i resan trots noll återbetalning. Hade jag bott söderut utan lokala skidbackar hade jag kanske tänkt annorlunda.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Christiam, post: 1207871, member: 136280"] Absolut, ser vi det ur företagens synvinkel där ekonomin är nummer ett så håller jag med. Frågan är om vi ska se det ekonomiskt eller humant. Går företag under blir det katastrof för många ägare då försörjningen försvinner. Har vänner som äger restauranger och det är ju inga glädjande tider för dom. Går företag under eller minskar sin vinst så drabbas Sveriges ekonomi. FHM rekommendationer visste inte alla om då de bokade sina resor, där kan man fundera på människans förmåga att tänka själva...... Dock kommer det vara folk som blir sjuka strax innan resa men ändå väljer att åka för att de inte får tillbaka pengarna. Och vad gör väl det när jag åker bil upp, stoppet på Sibylla i Sveg går snabbt och jag ska bara in på bolaget en snabbis. Vi är ibland lite för egoistiska för samhällets bästa. Personligen har jag bokat skidresa, jag tar ju egen bil upp...... Kan dock avboka sju dagar innan samt är bered att strunta i resan trots noll återbetalning. Hade jag bott söderut utan lokala skidbackar hade jag kanske tänkt annorlunda. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp