Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1207922" data-attributes="member: 83225"><p>Nja! Tydliga skulle jag inte kalla dem. De är medvetet luddiga just för att de inte har några mandat till strikta regler och därför håller de dem öppna för att sen hoppas på att tillräckligt många tolkar dem tillräckligt omfattande osv. </p><p></p><p>Läser jag bara ditt inlägg så hinner du med både ståndpunkten "tänkt till och avvaktat utvecklingen innan bokning" och "fullt möjligt att tillbringa en vecka i fjällen". Så då är frågan, vad är det tydliga rådet? Kan jag ta med familjen till fjällen en vecka eller inte? Om alla gör tolkningen att man inte kan det (vilka vissa menar är att ta ansvar) då dör X antal skidorter innan 2021 är till ända. Om alla gör tolkningen att man kan det så överlever skidorterna men folk kommer bespottas för att inte ta ansvar. </p><p></p><p>Jag gissar att det är precis samma sak här som med alla andra råd. Så länge tillräckligt många låter bli så funkar det och de som faktiskt åker kan göra det säkert. Det kanske är så det måste vara den här vintern men man kan ju inte säga att reglerna då är klara och tydliga. Vissa kommer efter vintern mena att reglerna sa att de inte kunde åka medan andra kommer mena att de åkte och att reglerna sa att de fick.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1207922, member: 83225"] Nja! Tydliga skulle jag inte kalla dem. De är medvetet luddiga just för att de inte har några mandat till strikta regler och därför håller de dem öppna för att sen hoppas på att tillräckligt många tolkar dem tillräckligt omfattande osv. Läser jag bara ditt inlägg så hinner du med både ståndpunkten "tänkt till och avvaktat utvecklingen innan bokning" och "fullt möjligt att tillbringa en vecka i fjällen". Så då är frågan, vad är det tydliga rådet? Kan jag ta med familjen till fjällen en vecka eller inte? Om alla gör tolkningen att man inte kan det (vilka vissa menar är att ta ansvar) då dör X antal skidorter innan 2021 är till ända. Om alla gör tolkningen att man kan det så överlever skidorterna men folk kommer bespottas för att inte ta ansvar. Jag gissar att det är precis samma sak här som med alla andra råd. Så länge tillräckligt många låter bli så funkar det och de som faktiskt åker kan göra det säkert. Det kanske är så det måste vara den här vintern men man kan ju inte säga att reglerna då är klara och tydliga. Vissa kommer efter vintern mena att reglerna sa att de inte kunde åka medan andra kommer mena att de åkte och att reglerna sa att de fick. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp