Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1208622" data-attributes="member: 144594"><p>Ja de var så sena med informationen om smittoläget i Österrike att även en skeptiker som jag nu funderar på v@ff@n de sysslade med. Jag var i Arlberg 7-14 mars. Se mitt eget screenshot om officiellt smittoläge måndagen den 9/3. ”9 smittade i Tirol och 2 i Vorarlberg”. Jag använde bilden för att lugna min mamma som hörde ngt annat på TV...</p><p>För sanningen var ju en annan och verkligheten hann ikapp myndigheterna. Ett par dagar senare utrymdes St Anton inom några timmar, och lördagen den 14/3 stängde hela Österrike sina system för säsongen.</p><p></p><p>För egen del tycker jag det verkar orättvist att jaga syndabockar. Ingen visste riktigt då och det gick mycket fort. Bättre att utreda och försöka lära av misstagen. Men även det är svårt, åsikterna går ännu isär ännu om/hur reserestriktioner hjälper. </p><p></p><p><em>The effect of travel restrictions on the spread of the latest coronavirus is still not understood. “Anyone who is truthful is going to tell you <strong>it’s a big fat ‘We don’t know</strong>,’” said Prof. Keiji Fukuda, a former senior World Health Organization official who teaches at the University of Hong Kong.</em></p><p>[URL unfurl="true"]https://www.nytimes.com/2020/09/30/world/europe/ski-party-pandemic-travel-coronavirus.html[/URL]</p><p></p><p></p><p>[ATTACH=full]5150[/ATTACH][ATTACH]5150[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1208622, member: 144594"] Ja de var så sena med informationen om smittoläget i Österrike att även en skeptiker som jag nu funderar på v@ff@n de sysslade med. Jag var i Arlberg 7-14 mars. Se mitt eget screenshot om officiellt smittoläge måndagen den 9/3. ”9 smittade i Tirol och 2 i Vorarlberg”. Jag använde bilden för att lugna min mamma som hörde ngt annat på TV... För sanningen var ju en annan och verkligheten hann ikapp myndigheterna. Ett par dagar senare utrymdes St Anton inom några timmar, och lördagen den 14/3 stängde hela Österrike sina system för säsongen. För egen del tycker jag det verkar orättvist att jaga syndabockar. Ingen visste riktigt då och det gick mycket fort. Bättre att utreda och försöka lära av misstagen. Men även det är svårt, åsikterna går ännu isär ännu om/hur reserestriktioner hjälper. [I]The effect of travel restrictions on the spread of the latest coronavirus is still not understood. “Anyone who is truthful is going to tell you [B]it’s a big fat ‘We don’t know[/B],’” said Prof. Keiji Fukuda, a former senior World Health Organization official who teaches at the University of Hong Kong.[/I] [URL unfurl="true"]https://www.nytimes.com/2020/09/30/world/europe/ski-party-pandemic-travel-coronavirus.html[/URL] [ATTACH type="full" alt="6942A8E0-53FE-4056-9324-AD9D391CDADC.jpeg"]5150[/ATTACH][ATTACH alt="6942A8E0-53FE-4056-9324-AD9D391CDADC.jpeg"]5150[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp