Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1208755" data-attributes="member: 144594"><p>Jag bedömer att riskerna på individnivå med att inte vaccinera sig är mycket större än riskerna med att vaccinera sig. För min del. Vi vet att 86 personer under 50 år har <strong>dött </strong>av Covid-19 i Sverige (och jag är 55...), och den nivån på allvarliga biverkningar av vaccinet hade man definitivt upptäckt i de studier som gjorts och då hade det blivit nödstopp. </p><p>Riskerna är inte av samma typ för har man tur så får man ju inte Covid-19 alls. Men som vaccinerad bidrar man också till att bygga upp flockimmunitet i samhället, något som jag gärna hjälper till med (liksom jag medvetet tar en viss risk i mitt jobb). </p><p>Nu får vi se till att bli av med den här sk-ten, så vi kan återgå till att gaffla om hängningsvinklar, färgnyanser på goggle-linser och annat väsentligt.</p><p></p><p>Men det kommer garanterat att bli diskussion om biverkningar oavsett, helt oundvikligt när så många får ett läkemedel (eftersom det alltid, med eller utan nya vaccin, förekommer viss tidsmässig anhopning av en eller annan sällsynt sjukdom...) och som vanligt blir det mycket svårt att säkerställa ev orsakssamband.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1208755, member: 144594"] Jag bedömer att riskerna på individnivå med att inte vaccinera sig är mycket större än riskerna med att vaccinera sig. För min del. Vi vet att 86 personer under 50 år har [B]dött [/B]av Covid-19 i Sverige (och jag är 55...), och den nivån på allvarliga biverkningar av vaccinet hade man definitivt upptäckt i de studier som gjorts och då hade det blivit nödstopp. Riskerna är inte av samma typ för har man tur så får man ju inte Covid-19 alls. Men som vaccinerad bidrar man också till att bygga upp flockimmunitet i samhället, något som jag gärna hjälper till med (liksom jag medvetet tar en viss risk i mitt jobb). Nu får vi se till att bli av med den här sk-ten, så vi kan återgå till att gaffla om hängningsvinklar, färgnyanser på goggle-linser och annat väsentligt. Men det kommer garanterat att bli diskussion om biverkningar oavsett, helt oundvikligt när så många får ett läkemedel (eftersom det alltid, med eller utan nya vaccin, förekommer viss tidsmässig anhopning av en eller annan sällsynt sjukdom...) och som vanligt blir det mycket svårt att säkerställa ev orsakssamband. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp