Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1209758" data-attributes="member: 77701"><p>Okaj folket, nu räcker det väl ändå? Vill ni snacka strategier och överdödlighet kan ni ta det i Aftonbladets coronachatt eller i privata DM här på Freeride eller nåt.</p><p>Funkar även för uteblivna ursäkter och trollanklagelser och liknande.</p><p></p><p>För att avstyra fokus lite från Skandinavien kan jag återberätta mina favoritrykten från senaste veckan här i Chamonix (förtydligande: jag bor och jobbar i Frankrike, jag har inte rest någonstans, calmez-vous) nämligen *trumpetfanfar* att CMB överväger att överhuvudtaget inte öppna liftarna i vinter, eftersom de inte kommer tjäna några pengar om det bara är inrikesturism som tillåts.</p><p>Samtidigt vevar nyheterna om att samma liftbolag (CMB) håller på och obstruerar och vill öppna Aiguille du Midi samt Montenvers- och Tramway-tågen över jul eftersom att dessa "inte betjänar någon kontrollerad skidterräng" och därför inte nödvändigtvis behöver kategoriseras som skidliftar. (Och om de skulle få öppna nämnda transportmedel skulle folk med skidor/brädor inte tillåtas åka upp.)</p><p></p><p>Lägg till detta att antalet nya smittade per dag envist håller sig kring 10-15 tusen pers, och att den underbara (men även vedervärdigt irriterande) inkomstkällan "britter" är påväg huvudstupa ut ur EU, och lite panik-reseförbud för dem on top så har vi det riktigt skojsigt i det här hörnet av världen just nu. :D</p><p></p><p>Verkar dock som att allting gällande liftarna såhär långt bara är just rykten, men den som lever får se. Plusgrader är det också, jävla fan. Och utegångsförbud 20-06, såklart, för att inte tala om munskydden som vi harvat med ända sedan i somras.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1209758, member: 77701"] Okaj folket, nu räcker det väl ändå? Vill ni snacka strategier och överdödlighet kan ni ta det i Aftonbladets coronachatt eller i privata DM här på Freeride eller nåt. Funkar även för uteblivna ursäkter och trollanklagelser och liknande. För att avstyra fokus lite från Skandinavien kan jag återberätta mina favoritrykten från senaste veckan här i Chamonix (förtydligande: jag bor och jobbar i Frankrike, jag har inte rest någonstans, calmez-vous) nämligen *trumpetfanfar* att CMB överväger att överhuvudtaget inte öppna liftarna i vinter, eftersom de inte kommer tjäna några pengar om det bara är inrikesturism som tillåts. Samtidigt vevar nyheterna om att samma liftbolag (CMB) håller på och obstruerar och vill öppna Aiguille du Midi samt Montenvers- och Tramway-tågen över jul eftersom att dessa "inte betjänar någon kontrollerad skidterräng" och därför inte nödvändigtvis behöver kategoriseras som skidliftar. (Och om de skulle få öppna nämnda transportmedel skulle folk med skidor/brädor inte tillåtas åka upp.) Lägg till detta att antalet nya smittade per dag envist håller sig kring 10-15 tusen pers, och att den underbara (men även vedervärdigt irriterande) inkomstkällan "britter" är påväg huvudstupa ut ur EU, och lite panik-reseförbud för dem on top så har vi det riktigt skojsigt i det här hörnet av världen just nu. :D Verkar dock som att allting gällande liftarna såhär långt bara är just rykten, men den som lever får se. Plusgrader är det också, jävla fan. Och utegångsförbud 20-06, såklart, för att inte tala om munskydden som vi harvat med ända sedan i somras. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp