Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Anzom" data-source="post: 1209771" data-attributes="member: 45125"><p>Det finns något osmakligt egocentriskt i den här anonyma årekvinnans uttalande. En näring och by som livnärs och bärs upp av turister, speciellt kring jul och nyår. Som om turisterna skulle försvinna och backen enbart skulle hålla öppet för de bofasta. Haha.</p><p></p><p>Sen att man gjort för korta kösystem behöver ju någon styra upp.</p><p></p><p>"Expressen har pratat med en kvinna som bor i Åre. Hon beskriver långa köer med turister som åkt till fjällorten för julfirandet.</p><p></p><p>– Det var väl kanske 45 minuter i kö. De säger att man ska hålla avstånd, men det är ganska dåligt med det tycker jag. Men det är ganska tomt i backarna eftersom alla samlas vid liftarna, säger hon och fortsätter:</p><p></p><p>– Jag tycker att det är jättedumt. Väldigt onödigt. Och det blir tråkigt för oss som bor här, som då känner att vi inte kan åka."</p><p></p><p>[URL unfurl="true"]https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/bilderna-visar-trangseln-i-are-lika-manga-som-vanligt/[/URL]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Anzom, post: 1209771, member: 45125"] Det finns något osmakligt egocentriskt i den här anonyma årekvinnans uttalande. En näring och by som livnärs och bärs upp av turister, speciellt kring jul och nyår. Som om turisterna skulle försvinna och backen enbart skulle hålla öppet för de bofasta. Haha. Sen att man gjort för korta kösystem behöver ju någon styra upp. "Expressen har pratat med en kvinna som bor i Åre. Hon beskriver långa köer med turister som åkt till fjällorten för julfirandet. – Det var väl kanske 45 minuter i kö. De säger att man ska hålla avstånd, men det är ganska dåligt med det tycker jag. Men det är ganska tomt i backarna eftersom alla samlas vid liftarna, säger hon och fortsätter: – Jag tycker att det är jättedumt. Väldigt onödigt. Och det blir tråkigt för oss som bor här, som då känner att vi inte kan åka." [URL unfurl="true"]https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/bilderna-visar-trangseln-i-are-lika-manga-som-vanligt/[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp