Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1209795" data-attributes="member: 59831"><p>Jag var i Vemdalen förra veckan. Även där väldigt lugnt förutom öppningsdagen som hade ganska mycket köer på Skalet till ankarliften. Några enstaka som inte visste hur man köade och höll avstånd, men annars lugnt.</p><p></p><p>Körde i Klövsjö övriga dagar, knappt i människa i köerna då, förutom stundtals 3-4 personer som stod och väntade. Ett par stycken idioter som trängde sig ibland då man höll 2-3 meters avstånd till framförvarande och idiot 1 eller 2 trodde att mitt glapp på 2 meter innebar att man kan åka före mig i kön. Även enstaka som skulle åka med i samma lift när man väldigt tydligt ställt sig i mitten av 6 stolsliften och det helt saknas köer, för att slippa vänta 8 sekunder på nästa lift. Annars tycker jag de flesta skötte sig bra, men jag tycker nog Skistar kan öka avståndet lite, 1 stavlängd blir lätt en meter, och det är lite kort kan tyckas när alla medelålders män med rossliga halsar envisas med att tro att det inte existerar andra människor runt dem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1209795, member: 59831"] Jag var i Vemdalen förra veckan. Även där väldigt lugnt förutom öppningsdagen som hade ganska mycket köer på Skalet till ankarliften. Några enstaka som inte visste hur man köade och höll avstånd, men annars lugnt. Körde i Klövsjö övriga dagar, knappt i människa i köerna då, förutom stundtals 3-4 personer som stod och väntade. Ett par stycken idioter som trängde sig ibland då man höll 2-3 meters avstånd till framförvarande och idiot 1 eller 2 trodde att mitt glapp på 2 meter innebar att man kan åka före mig i kön. Även enstaka som skulle åka med i samma lift när man väldigt tydligt ställt sig i mitten av 6 stolsliften och det helt saknas köer, för att slippa vänta 8 sekunder på nästa lift. Annars tycker jag de flesta skötte sig bra, men jag tycker nog Skistar kan öka avståndet lite, 1 stavlängd blir lätt en meter, och det är lite kort kan tyckas när alla medelålders män med rossliga halsar envisas med att tro att det inte existerar andra människor runt dem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp