Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1210438" data-attributes="member: 144594"><p>Visst är det osäkert, som alltid i Italien och allt annat under denna pandemi. Men hälsoministern har alltså utfärdat ett skriftligt dekret om öppning den 18/1. I just detta fall tror jag på det eftersom det är alpregionerna själva som velat ha ett bestämt datum att förhålla sig till då man verkligen kan öppna, i viss mån i utbyte mot att det förut bestämda öppningsdatumet flyttades fram (det var satt till den 7/1). </p><p></p><p>Det man väntar på är nu ffa vilka detaljregler som kommer att gälla (väntas den 15/1). Plus att dessa regioner måste vara i "gul zon" för att skidåkning ska tillåtas - om smittan stiger igen så riskerar ffa Veneto (där bla Cortina, Arabba och Marmolada ligger) att få hålla stängt ändå för nöjesåkning om de åter hamnar i "orange eller röd zon" av smittonivå.</p><p></p><p>Men som sagt du kan ha rätt Jan, och som alltid i dessa corona-tider är ju politikers ord inte värda särskilt mycket. En ofördelaktig bild i pressen, så kan de göra helt om. Orterna själva vågar inte skriva ut något bestämt öppningsdatum än, såvitt jag sett.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1210438, member: 144594"] Visst är det osäkert, som alltid i Italien och allt annat under denna pandemi. Men hälsoministern har alltså utfärdat ett skriftligt dekret om öppning den 18/1. I just detta fall tror jag på det eftersom det är alpregionerna själva som velat ha ett bestämt datum att förhålla sig till då man verkligen kan öppna, i viss mån i utbyte mot att det förut bestämda öppningsdatumet flyttades fram (det var satt till den 7/1). Det man väntar på är nu ffa vilka detaljregler som kommer att gälla (väntas den 15/1). Plus att dessa regioner måste vara i "gul zon" för att skidåkning ska tillåtas - om smittan stiger igen så riskerar ffa Veneto (där bla Cortina, Arabba och Marmolada ligger) att få hålla stängt ändå för nöjesåkning om de åter hamnar i "orange eller röd zon" av smittonivå. Men som sagt du kan ha rätt Jan, och som alltid i dessa corona-tider är ju politikers ord inte värda särskilt mycket. En ofördelaktig bild i pressen, så kan de göra helt om. Orterna själva vågar inte skriva ut något bestämt öppningsdatum än, såvitt jag sett. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp