Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1216403" data-attributes="member: 144594"><p>Nja... Antigen testet visar om man har aktiv infektion. Antikroppar kan ta över en vecka att utveckla och används för att se om man tidigare haft Covid.</p><p>På den sida du länkar till står det ”skyldighet att uppvisa negativt molekylärt eller antigent Covid-test”.</p><p>Och på italienarnas egen sida står ”undertake to carry out a molecular or antigenic swab test on arrival at the airport, port or border crossing, where possible, or within 48 hours from entering the country at their local health authority.”</p><p>Alltså bör ett antigen swab test vara ok, vilket såvitt jag förstår är det man kan få i Malmö för 400 kr på en kvart. </p><p>Jag fyllde i Itslienska statens frågeformulär och fick detta resultat. Jag skrev att jag var svensk och har passerat Danmark, Tyskland och Österrike:</p><p>”<em>You must fill out a self-declaration and prove thatyou have undergone a molecular or antigenic test, carried out by means of a swab, with negative result.</em></p><p><em></em></p><p> <em>You can only take the test in the <u>48 hours before you arrive</u>.</em></p><p><em></em></p><p><em>As soon as you enter the national territory, you must inform your Local Health Authority of reference.</em></p><p><em></em></p><p><em>If you are unable to undergo a molecular or antigenic test within 48 hours prior to entering Italy, once in Italy you must self-isolate for 14 days.”</em></p><p></p><p>[URL unfurl="true"]https://infocovid.viaggiaresicuri.it/index_en.html[/URL]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1216403, member: 144594"] Nja... Antigen testet visar om man har aktiv infektion. Antikroppar kan ta över en vecka att utveckla och används för att se om man tidigare haft Covid. På den sida du länkar till står det ”skyldighet att uppvisa negativt molekylärt eller antigent Covid-test”. Och på italienarnas egen sida står ”undertake to carry out a molecular or antigenic swab test on arrival at the airport, port or border crossing, where possible, or within 48 hours from entering the country at their local health authority.” Alltså bör ett antigen swab test vara ok, vilket såvitt jag förstår är det man kan få i Malmö för 400 kr på en kvart. Jag fyllde i Itslienska statens frågeformulär och fick detta resultat. Jag skrev att jag var svensk och har passerat Danmark, Tyskland och Österrike: ”[I]You must fill out a self-declaration and prove thatyou have undergone a molecular or antigenic test, carried out by means of a swab, with negative result. You can only take the test in the [U]48 hours before you arrive[/U]. As soon as you enter the national territory, you must inform your Local Health Authority of reference. If you are unable to undergo a molecular or antigenic test within 48 hours prior to entering Italy, once in Italy you must self-isolate for 14 days.”[/I] [URL unfurl="true"]https://infocovid.viaggiaresicuri.it/index_en.html[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp