Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1221068" data-attributes="member: 77701"><p>Du har en poäng med UCPA, men min självupplevda erfarenhet av vilka som kommer ner med UCPA- och studentresebussarna i januari är att ja, det är dels unga människor med tajt budget, och dels något äldre (25-40+) entusiaster, men en försvinnande liten del av dessa är vuxna nybörjare, åtminstone om vi enbart kollar bland skandinaverna. De allra flesta nordbor som åker på skidresor (eller för all del säsong, som ju också sett till dagskostnad är ett rätt billigt sätt att få åkt mycket lagg) är själva uppväxta med årliga sportlovsresor, så de har som fått det med sig från barnsben. Det är lite som en friluftsversion av att födas till ett visst kulturellt kapital, om ni förstår hur jag menar?</p><p></p><p>Ursäkta för sidospår, ännu en gång. Jag skulle gärna se en separat tråd om skidåkningens utmaningar vad gäller mångfald, tillgänglighet, kostnader och så vidare, och jag startar gärna en om intresse finns.</p><p></p><p>För att dra tillbaka on topic: från franska alperna intet nytt. Vi är mitt i en brutal värmebölja som verkar fortsätta åtminstone en vecka till, och jag åker mer skateboard än skidor. Planerar en temporär flykt till en vän som är bosatt på högre höjd. Finns fortfarande inga preliminärdatum för lättnader av restriktioner och det går som ni säkert vet åt helt fel håll i åtskilliga departement (dock inte här, just nu). Sportlovsfirarna lallar fortsatt runt på gågatorna i centrala Chamonix med sina vin chaud-muggar, munskydd under hakan och alldeles för varma kläder. Hoppas de får värmeslag hela bunten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1221068, member: 77701"] Du har en poäng med UCPA, men min självupplevda erfarenhet av vilka som kommer ner med UCPA- och studentresebussarna i januari är att ja, det är dels unga människor med tajt budget, och dels något äldre (25-40+) entusiaster, men en försvinnande liten del av dessa är vuxna nybörjare, åtminstone om vi enbart kollar bland skandinaverna. De allra flesta nordbor som åker på skidresor (eller för all del säsong, som ju också sett till dagskostnad är ett rätt billigt sätt att få åkt mycket lagg) är själva uppväxta med årliga sportlovsresor, så de har som fått det med sig från barnsben. Det är lite som en friluftsversion av att födas till ett visst kulturellt kapital, om ni förstår hur jag menar? Ursäkta för sidospår, ännu en gång. Jag skulle gärna se en separat tråd om skidåkningens utmaningar vad gäller mångfald, tillgänglighet, kostnader och så vidare, och jag startar gärna en om intresse finns. För att dra tillbaka on topic: från franska alperna intet nytt. Vi är mitt i en brutal värmebölja som verkar fortsätta åtminstone en vecka till, och jag åker mer skateboard än skidor. Planerar en temporär flykt till en vän som är bosatt på högre höjd. Finns fortfarande inga preliminärdatum för lättnader av restriktioner och det går som ni säkert vet åt helt fel håll i åtskilliga departement (dock inte här, just nu). Sportlovsfirarna lallar fortsatt runt på gågatorna i centrala Chamonix med sina vin chaud-muggar, munskydd under hakan och alldeles för varma kläder. Hoppas de får värmeslag hela bunten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp