Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fcb" data-source="post: 1241641" data-attributes="member: 145397"><p>Var i Cervinia för något år sedan i början av januari med tanke att det skulle var snösäkert i och med höjden. Missade dock att hög höjd ofta även innebär mycket vind så systemet låg nere helt en dag. Vi tog tillfället att testa Pila som ligger nere i Aosta. Systemet starar på en stor parkering likt som på ett köpcentrum och det var 17* så vi var lite misstänksamma men de försäkrades att allt uppe var öppet. Äggliften upp tog säkert en 25 min upp men var värt varenda min. Fantastiskt mindre system för några dagars åkning med nästan bara italienare som besöker det. Kuperad terräng, bra lutning på pisterna och god mat i backen. Hela systemet låg på något sätt i lä förutom själva toppen (som ett U). Det som drar ner lite är de äldre sittliftarna när man väl kommer upp i systemet. De var en av det bästa dagarna på många år som jag gärna hade åkt till ifall det funnits någon dag över eller om man valt att bo så man kan besöka flera mindre system.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fcb, post: 1241641, member: 145397"] Var i Cervinia för något år sedan i början av januari med tanke att det skulle var snösäkert i och med höjden. Missade dock att hög höjd ofta även innebär mycket vind så systemet låg nere helt en dag. Vi tog tillfället att testa Pila som ligger nere i Aosta. Systemet starar på en stor parkering likt som på ett köpcentrum och det var 17* så vi var lite misstänksamma men de försäkrades att allt uppe var öppet. Äggliften upp tog säkert en 25 min upp men var värt varenda min. Fantastiskt mindre system för några dagars åkning med nästan bara italienare som besöker det. Kuperad terräng, bra lutning på pisterna och god mat i backen. Hela systemet låg på något sätt i lä förutom själva toppen (som ett U). Det som drar ner lite är de äldre sittliftarna när man väl kommer upp i systemet. De var en av det bästa dagarna på många år som jag gärna hade åkt till ifall det funnits någon dag över eller om man valt att bo så man kan besöka flera mindre system. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp