Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 1243714" data-attributes="member: 118552"><p>hmm, ja, det brukar vara lite hetsig påstigning på gondolerna ibland...</p><p></p><p>Ja, det var intressant som också [USER=175247]@PisteCarver[/USER] berättar att det är 2G för att köpa liftkort i österrike.</p><p></p><p>I schweiz (dit jag bokat i jan.) är det då som [USER=121331]@Kalle_Luzern[/USER] skriver inget sådant krav.</p><p>Det hinner ju iofs ändra sig också men för närvarande verkar det inte krävas covid-pass för att köpa liftkort.</p><p></p><p>Kollade översiktlgit läget i Frankrike, verkar som om det inte (ännu) krävs covid-pass för liftkorten.</p><p></p><p>Italien orkar jag inte ens kolla översiktligt, kommer säkert att ändra hit och dit...</p><p>Kanske någon vet?</p><p></p><p>Det spelar ingen roll direkt för min del eftersom jag har ett sådant där pass och det är inte så att jag är rädd för att åka lift med ovaccinerade.</p><p>Men det kan ju vara av visst intresse ändå eftersom det lär påverka även annat på skidorten.</p><p></p><p>Om det är så att i Schweiz och Frankrike så kan även ovaccinerad inhemsk befolkning köpa liftkort, och då är det visserligen så att för att komma utifrån in i landet krävs covid-pass men långt ifrån sant att alla på skidorten är vaccinerade.</p><p>Man kan inte utgå från, tror jag, att vaccinationsgraden bland skidåkare skulle avvika från befolkningen i övrigt?</p><p></p><p>Men vad som retade mig lite var att på hotellet ska man bära mask inomhus...</p><p>Tröttsamt! Lite tråkigt blir det också med masken som ska av och på vid gondolåkning och på restauranter etc.</p><p></p><p>Men vad gör man inte för att få åka skidor!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 1243714, member: 118552"] hmm, ja, det brukar vara lite hetsig påstigning på gondolerna ibland... Ja, det var intressant som också [USER=175247]@PisteCarver[/USER] berättar att det är 2G för att köpa liftkort i österrike. I schweiz (dit jag bokat i jan.) är det då som [USER=121331]@Kalle_Luzern[/USER] skriver inget sådant krav. Det hinner ju iofs ändra sig också men för närvarande verkar det inte krävas covid-pass för att köpa liftkort. Kollade översiktlgit läget i Frankrike, verkar som om det inte (ännu) krävs covid-pass för liftkorten. Italien orkar jag inte ens kolla översiktligt, kommer säkert att ändra hit och dit... Kanske någon vet? Det spelar ingen roll direkt för min del eftersom jag har ett sådant där pass och det är inte så att jag är rädd för att åka lift med ovaccinerade. Men det kan ju vara av visst intresse ändå eftersom det lär påverka även annat på skidorten. Om det är så att i Schweiz och Frankrike så kan även ovaccinerad inhemsk befolkning köpa liftkort, och då är det visserligen så att för att komma utifrån in i landet krävs covid-pass men långt ifrån sant att alla på skidorten är vaccinerade. Man kan inte utgå från, tror jag, att vaccinationsgraden bland skidåkare skulle avvika från befolkningen i övrigt? Men vad som retade mig lite var att på hotellet ska man bära mask inomhus... Tröttsamt! Lite tråkigt blir det också med masken som ska av och på vid gondolåkning och på restauranter etc. Men vad gör man inte för att få åka skidor! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp