Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1244181" data-attributes="member: 80520"><p>Då missförstod jag! Eller ja, delvis i alla fall tror jag. Även efter den kortvariga effektiva fullständiga skyddet mot "sjukdom" verkar det ju som att ett betydligt mer långvarigt skydd mot "allvarlig sjukdom" (dvs behöva sjukhusinläggning/IVA) består. Det man får arbeta utifrån skulle jag tippa. Tids nog killgissar jag att vi kommer till ett läge där corona blir lite som influensa, det cirkulerar i lagom takt, och folk får hyfsad "påfyllnad" av antikroppar med jämna mellanrum helt naturligt. Så länge man ser till att buffa immunförsvaret till de som är utsatta grupper med jämna mellanrum (hur långt det nu blir mellan corona-generationer, för flunsa gäller ju årligen-ish) så kommer det nog vara ganska lugnt. Det är bara en rätt tråkig period nu innan vi kommit dit.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1244181, member: 80520"] Då missförstod jag! Eller ja, delvis i alla fall tror jag. Även efter den kortvariga effektiva fullständiga skyddet mot "sjukdom" verkar det ju som att ett betydligt mer långvarigt skydd mot "allvarlig sjukdom" (dvs behöva sjukhusinläggning/IVA) består. Det man får arbeta utifrån skulle jag tippa. Tids nog killgissar jag att vi kommer till ett läge där corona blir lite som influensa, det cirkulerar i lagom takt, och folk får hyfsad "påfyllnad" av antikroppar med jämna mellanrum helt naturligt. Så länge man ser till att buffa immunförsvaret till de som är utsatta grupper med jämna mellanrum (hur långt det nu blir mellan corona-generationer, för flunsa gäller ju årligen-ish) så kommer det nog vara ganska lugnt. Det är bara en rätt tråkig period nu innan vi kommit dit. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp