Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1244296" data-attributes="member: 80520"><p>Är säkert olika från land till land, men restriktioner här i norden (så långt jag vet iaf) styrs av trycket på sjukvården - vilket i allra högsta grad påverkas mer per ovaccinerad person än per vaccinerad person (ref. NHI-informationen jag länkade till dig ovanför).</p><p></p><p>Tyvärr är original-artikeln som hänvisas till i det du postar låst, så kommer inte åt den. Artikeln du länkar direkt till hänvisar till "statistik/siffror från UKHSA" (och originalartikeln), men inte närmare än så, och hittar inte motsvarande siffror själv på UKHSA. OM de däremot stämmer skulle jag väl snarare säga att de visar på hur otroligt effektivt vaccinet faktiskt är för att underlätta för sjukvården om man ser till UKHSAs officiella information om antalet hospitaliserade patienter:</p><p>[URL unfurl="true"]https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare[/URL]</p><p></p><p>Det som skiljer den nuvarande "vågen" mot tidigare är ju just att flerparten av alla människor är vaccinerade. Och ja, att samhället i UK är otroligt mycket mer öppet nu än vad det var förr också, men det skulle ju i så fall bara ökat hospitaliseringarna om vaccinerna inte hade någon effekt.</p><p></p><p>TL;DR - vaccinerade hamnar inte på sjukhus, så är relativt lugnt om många av dem blir smittade. Ovaccinerade hamnar på sjukhus och kräver massa sjukhusresurser, det vill säga det måste i större grad kontrolleras hur mycket smittan sprids mellan ovaccinerade. All in all -> krävs fler restriktioner för vaccinerade.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1244296, member: 80520"] Är säkert olika från land till land, men restriktioner här i norden (så långt jag vet iaf) styrs av trycket på sjukvården - vilket i allra högsta grad påverkas mer per ovaccinerad person än per vaccinerad person (ref. NHI-informationen jag länkade till dig ovanför). Tyvärr är original-artikeln som hänvisas till i det du postar låst, så kommer inte åt den. Artikeln du länkar direkt till hänvisar till "statistik/siffror från UKHSA" (och originalartikeln), men inte närmare än så, och hittar inte motsvarande siffror själv på UKHSA. OM de däremot stämmer skulle jag väl snarare säga att de visar på hur otroligt effektivt vaccinet faktiskt är för att underlätta för sjukvården om man ser till UKHSAs officiella information om antalet hospitaliserade patienter: [URL unfurl="true"]https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare[/URL] Det som skiljer den nuvarande "vågen" mot tidigare är ju just att flerparten av alla människor är vaccinerade. Och ja, att samhället i UK är otroligt mycket mer öppet nu än vad det var förr också, men det skulle ju i så fall bara ökat hospitaliseringarna om vaccinerna inte hade någon effekt. TL;DR - vaccinerade hamnar inte på sjukhus, så är relativt lugnt om många av dem blir smittade. Ovaccinerade hamnar på sjukhus och kräver massa sjukhusresurser, det vill säga det måste i större grad kontrolleras hur mycket smittan sprids mellan ovaccinerade. All in all -> krävs fler restriktioner för vaccinerade. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp