Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1245785" data-attributes="member: 144594"><p>Tyvärr har många länder gått väldigt hårt fram. Jag delar som sagt din besvikelse inför Australien. Det landet blir aldrig detsamma igen för oss "migranter" (jag bodde där...) som vill kunna lämna det land vi bor i (och/eller få besök från hemlandet) åtminstone någon gång per år. Vem vet hur de reagerar inför nästa pandemi? </p><p>Samtidigt kan de med viss fog säga att de sparat kanske 30 000 förtida dödsfall (de har drygt dubbelt så stor folkmängd som Sverige). Men det gör man ju också om man t ex förbjuder all alkohol och rökning och sänker hastigheten på alla vägar till max 50 km/h. Vilket ingen verkar tycka är rimligt - med de missar att tänka så när det gäller Covid-19.</p><p>Vi har vänner i Norge som berättade om hur resenärer hemkomna från USA direkt på flygplatsen i Oslo helt oförberett blivit infösta i bussar och skjutsade till karantän-hotell. Ofta trots att de (till skillnad från hemmavarande norrmän vid samma tidpunkt) faktiskt <em>hade </em>vaccinerat sig i USA - men de dokument de hade med sig godkändes inte som bevis på vaccination.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1245785, member: 144594"] Tyvärr har många länder gått väldigt hårt fram. Jag delar som sagt din besvikelse inför Australien. Det landet blir aldrig detsamma igen för oss "migranter" (jag bodde där...) som vill kunna lämna det land vi bor i (och/eller få besök från hemlandet) åtminstone någon gång per år. Vem vet hur de reagerar inför nästa pandemi? Samtidigt kan de med viss fog säga att de sparat kanske 30 000 förtida dödsfall (de har drygt dubbelt så stor folkmängd som Sverige). Men det gör man ju också om man t ex förbjuder all alkohol och rökning och sänker hastigheten på alla vägar till max 50 km/h. Vilket ingen verkar tycka är rimligt - med de missar att tänka så när det gäller Covid-19. Vi har vänner i Norge som berättade om hur resenärer hemkomna från USA direkt på flygplatsen i Oslo helt oförberett blivit infösta i bussar och skjutsade till karantän-hotell. Ofta trots att de (till skillnad från hemmavarande norrmän vid samma tidpunkt) faktiskt [I]hade [/I]vaccinerat sig i USA - men de dokument de hade med sig godkändes inte som bevis på vaccination. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp