Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1245877" data-attributes="member: 175247"><p>Bara lite fakta som komplement till detta.</p><p>Mer än hälften av alla nya smittofall förra veckan i Sverige var fullvaccinerade personer. <strong>Alla</strong> driver smittan, inte bara de ovaccinerade. Skuldbeläggande och "hets" mot den gruppen av människor, skapar enligt mig splittring och konflikt i samhället som jag gärna ser att vi kan vara utan.</p><p>Hur många som blir smittade är ju i sig ointressant, det viktiga är hur många som blir allvarligt sjuka och behöver sjukhusvård.</p><p></p><p>Och så har vi det nya omtalade super-spreader eventet (julbordet) i Oslo i veckan. <strong>Samtliga </strong>deltagare var både <strong>fullvaccinerade</strong> och <strong>testade</strong>, och ändå blev det ett super-spreader event.</p><p>Nu tycker jag att vi slutar med att skuldbelägga och peka finger åt våra medmänniskor, vi ska ju faktiskt ta oss igenom detta allihop och fortsätta leva tillsammans i ett fredligt samhälle.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1245877, member: 175247"] Bara lite fakta som komplement till detta. Mer än hälften av alla nya smittofall förra veckan i Sverige var fullvaccinerade personer. [B]Alla[/B] driver smittan, inte bara de ovaccinerade. Skuldbeläggande och "hets" mot den gruppen av människor, skapar enligt mig splittring och konflikt i samhället som jag gärna ser att vi kan vara utan. Hur många som blir smittade är ju i sig ointressant, det viktiga är hur många som blir allvarligt sjuka och behöver sjukhusvård. Och så har vi det nya omtalade super-spreader eventet (julbordet) i Oslo i veckan. [B]Samtliga [/B]deltagare var både [B]fullvaccinerade[/B] och [B]testade[/B], och ändå blev det ett super-spreader event. Nu tycker jag att vi slutar med att skuldbelägga och peka finger åt våra medmänniskor, vi ska ju faktiskt ta oss igenom detta allihop och fortsätta leva tillsammans i ett fredligt samhälle. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp