Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 1246325" data-attributes="member: 118552"><p>Ja, jag är ingen expert. Vad jag förstår så gäller för resa till Schweiz (som väl är det alpland som kräver test i dagsläget) att det krävs pcr-test som ska vara högst 72-timmar gammalt och negativt. Om jag försått det rätt ska man visa det redan vid boarding. (Väl i Schweiz ska man testa sig igen, 4-7 dagar efter ankomst, resultatet ska rapporteras till kantonmyndighet. Om det är en veckoresa hinner väl inte så mkt hända?).</p><p></p><p>Om det är uppfyllt får man flyga. Skulle man ha oturen att bli smittad under resan så vet jag inte vad som gäller. Det scenariot är väl på sätt och vis oberoende av att det krävs en pcr-test för inresa, en test som då är negativ.</p><p></p><p>Om man blir smittat under resan, i värsta fall redan någon dag innan, så är det väl lika illa vart man än åker. Blir man sjuk i Österrike eller Italien etc så ska man antagligen följa de regler som gäller där. Googlade och fick följande från Österrike. Det hela är väl lite oklart? Vad gör turister i Sverige som blir sjuka?</p><p></p><ul> <li data-xf-list-type="ul"><a href="https://www.austria.info/en/service-and-facts/coronavirus-information/sick-during-holiday#" target="_blank">What happens if I experience coronavirus symptoms whilst on holiday in Austria?</a><br /> If you start to feel unwell whilst on holiday in Austria and experience typical coronavirus symptoms such as a dry cough, unusual fatigue, or a high temperature, call the health advice hotline 1450. They will tell you what to do next and advise how you can best protect yourself and others. Please reduce your contact with others, avoid crowds of people and public transport and self-isolate if possible.<br /> </li> </ul></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 1246325, member: 118552"] Ja, jag är ingen expert. Vad jag förstår så gäller för resa till Schweiz (som väl är det alpland som kräver test i dagsläget) att det krävs pcr-test som ska vara högst 72-timmar gammalt och negativt. Om jag försått det rätt ska man visa det redan vid boarding. (Väl i Schweiz ska man testa sig igen, 4-7 dagar efter ankomst, resultatet ska rapporteras till kantonmyndighet. Om det är en veckoresa hinner väl inte så mkt hända?). Om det är uppfyllt får man flyga. Skulle man ha oturen att bli smittad under resan så vet jag inte vad som gäller. Det scenariot är väl på sätt och vis oberoende av att det krävs en pcr-test för inresa, en test som då är negativ. Om man blir smittat under resan, i värsta fall redan någon dag innan, så är det väl lika illa vart man än åker. Blir man sjuk i Österrike eller Italien etc så ska man antagligen följa de regler som gäller där. Googlade och fick följande från Österrike. Det hela är väl lite oklart? Vad gör turister i Sverige som blir sjuka? [LIST] [*][URL='https://www.austria.info/en/service-and-facts/coronavirus-information/sick-during-holiday#']What happens if I experience coronavirus symptoms whilst on holiday in Austria?[/URL] If you start to feel unwell whilst on holiday in Austria and experience typical coronavirus symptoms such as a dry cough, unusual fatigue, or a high temperature, call the health advice hotline 1450. They will tell you what to do next and advise how you can best protect yourself and others. Please reduce your contact with others, avoid crowds of people and public transport and self-isolate if possible. [/LIST] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp