Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1248218" data-attributes="member: 175247"><p>Nej, det finns ännu inga politiska beslut om en ny Lockdown, bara ytterligare restriktioner som ska begränsa kontakt mellan människor. Men det är inget som ännu påverkar oss som besöker landet såvida vi inte reser i stora sällskap (har inte brytt mig om att sätta mig in i detaljerna).</p><p>Hotell och restauranger är fortfarande öppna för vaccinerade (2 doser räcker).</p><p>Det som är lite knepigt är att varje Bundesland (det finns 16 stycken) har olika hårda regler. Bayern är värst.</p><p>Tyskarna själva klarar inte av att hålla reda på det, och när man reser igenom (från Rostock till Österrike passerar man 5st) så kan det vara väldigt olika när man ”stövlar in” på en restaurang (typ av munskydd, registreringsplikt etc.).</p><p>Vi får avvakta och se vad som händer, den nya regeringen med Bundeskanzler Scholz och Gesundheitsminister Lauterbach verkar vara ännu mer Corona-fundamentalister än den förra regeringen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1248218, member: 175247"] Nej, det finns ännu inga politiska beslut om en ny Lockdown, bara ytterligare restriktioner som ska begränsa kontakt mellan människor. Men det är inget som ännu påverkar oss som besöker landet såvida vi inte reser i stora sällskap (har inte brytt mig om att sätta mig in i detaljerna). Hotell och restauranger är fortfarande öppna för vaccinerade (2 doser räcker). Det som är lite knepigt är att varje Bundesland (det finns 16 stycken) har olika hårda regler. Bayern är värst. Tyskarna själva klarar inte av att hålla reda på det, och när man reser igenom (från Rostock till Österrike passerar man 5st) så kan det vara väldigt olika när man ”stövlar in” på en restaurang (typ av munskydd, registreringsplikt etc.). Vi får avvakta och se vad som händer, den nya regeringen med Bundeskanzler Scholz och Gesundheitsminister Lauterbach verkar vara ännu mer Corona-fundamentalister än den förra regeringen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp