Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1267230" data-attributes="member: 175247"><p>Jag utelämnade medvetet Sölden eftersom det innan den ordinarie liftsäsongen öppnar, inte finns liftförbindelse upp till glaciären. Det är en lång och ”rälig” bilväg ända upp till 2780 möh. Har kört där några gånger så att det luktat bränt om bromsarna på nervägen.</p><p>Kaunertal har också väg upp till 2750 möh, men det är en mycket bättre väg.</p><p>Då är det bättre att åka till Stubai och sätta sig i ett av de sköna lädersätena i 3-S Bahn Eisgrat som efter 12 min släpper av en på 2900 möh.</p><p>Eller tunnelbanan Pitztaler Gletscherexpress som efter 10 min landar på 2870 möh också mitt i skidområdet som i Stubai.</p><p>[MEDIA=youtube]Us2I12-MPfA[/MEDIA]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1267230, member: 175247"] Jag utelämnade medvetet Sölden eftersom det innan den ordinarie liftsäsongen öppnar, inte finns liftförbindelse upp till glaciären. Det är en lång och ”rälig” bilväg ända upp till 2780 möh. Har kört där några gånger så att det luktat bränt om bromsarna på nervägen. Kaunertal har också väg upp till 2750 möh, men det är en mycket bättre väg. Då är det bättre att åka till Stubai och sätta sig i ett av de sköna lädersätena i 3-S Bahn Eisgrat som efter 12 min släpper av en på 2900 möh. Eller tunnelbanan Pitztaler Gletscherexpress som efter 10 min landar på 2870 möh också mitt i skidområdet som i Stubai. [MEDIA=youtube]Us2I12-MPfA[/MEDIA] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp