Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1269921" data-attributes="member: 144594"><p>Sverige är ju redan stor nettoexportör av el, dessutom mest "grön" sådan. Det har ju kommit förslag från vänster att begränsa exporten för att få ner priserna men de flesta verkar inte tycka att det är en bra idé. På marginalen dras ibland oljekraftverket i Karlshamn igång, tydligen har det blivit en del senaste åren tyvärr.</p><p>Jag har själv en stor gasoltub hemma med vidhängande campingkök och värmare, om det blir kritiskt. Plus att vi är vana vid att ha 14 grader i sovrummet sedan vi bodde i Australien.</p><p></p><p>Det var klart mörkare i fönstren än vanligt igår på 1a advent. Tyckte jag. Om du frågar mig så har svenskarna i allmänhet onödigt hög inomhustemperatur. Där finns en mycket stor potential. Om alla svenskar bara tog på sig tofflor inne istället för a springa runt barfota eller i strumplästen så skulle besparingen bli enorm utan minsta komfortförlust.</p><p></p><p>Men än så länge har jag inte läst ngt som specifikt skull påverka skidindustrin, mer än att en del sydliga anläggningar inte kommer att öppna för säsongen av olika skäl (inkl elpriser och förmodad snöbrist).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1269921, member: 144594"] Sverige är ju redan stor nettoexportör av el, dessutom mest "grön" sådan. Det har ju kommit förslag från vänster att begränsa exporten för att få ner priserna men de flesta verkar inte tycka att det är en bra idé. På marginalen dras ibland oljekraftverket i Karlshamn igång, tydligen har det blivit en del senaste åren tyvärr. Jag har själv en stor gasoltub hemma med vidhängande campingkök och värmare, om det blir kritiskt. Plus att vi är vana vid att ha 14 grader i sovrummet sedan vi bodde i Australien. Det var klart mörkare i fönstren än vanligt igår på 1a advent. Tyckte jag. Om du frågar mig så har svenskarna i allmänhet onödigt hög inomhustemperatur. Där finns en mycket stor potential. Om alla svenskar bara tog på sig tofflor inne istället för a springa runt barfota eller i strumplästen så skulle besparingen bli enorm utan minsta komfortförlust. Men än så länge har jag inte läst ngt som specifikt skull påverka skidindustrin, mer än att en del sydliga anläggningar inte kommer att öppna för säsongen av olika skäl (inkl elpriser och förmodad snöbrist). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp