Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1272831" data-attributes="member: 144594"><p>Det stämmer, men brukar i princip alltid gå att lösa med litet erfarenhet och god tajming. Dock ibland ett problem när man är på ett nytt ställe. Själv har jag lärt mig att t.ex. tajma Sella Ronda åt båda hållen utan köproblem.</p><p>Jag gillar heller inte orter där skiddagen ska börja och sluta med en svettig gammal kabin plus kö, fast om man är där när de öppnar och åker tills de nästan stänger så brukat det lösa sig det också.</p><p>Idealet är en ort typ "gryta" med ski in/out och som har liftar åt flera olika håll, så att inte alla samlas i samma liftar och backar i början och slutet av dagen. Därför gillar jag bl.a. Selva i Val Gardena, men gillar mindre t ex Canazei.</p><p>Ibland kan man hitta ett billigare boende nära en litet perifer lift som tar en upp bakvägen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1272831, member: 144594"] Det stämmer, men brukar i princip alltid gå att lösa med litet erfarenhet och god tajming. Dock ibland ett problem när man är på ett nytt ställe. Själv har jag lärt mig att t.ex. tajma Sella Ronda åt båda hållen utan köproblem. Jag gillar heller inte orter där skiddagen ska börja och sluta med en svettig gammal kabin plus kö, fast om man är där när de öppnar och åker tills de nästan stänger så brukat det lösa sig det också. Idealet är en ort typ "gryta" med ski in/out och som har liftar åt flera olika håll, så att inte alla samlas i samma liftar och backar i början och slutet av dagen. Därför gillar jag bl.a. Selva i Val Gardena, men gillar mindre t ex Canazei. Ibland kan man hitta ett billigare boende nära en litet perifer lift som tar en upp bakvägen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp