Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JAndersB" data-source="post: 1274294" data-attributes="member: 122562"><p>Ja, t.ex. Jag har åkt 30 år alpint och 30 år snowboard och kan fortsätta rabbla skid-CV en stund om det skulle behövas. Eller så bara iakta åkningen som snowboardare, varje dag.</p><p></p><p>För att försöka avsluta ännu ett oändligt gnabb vill jag bara klargöra att Kalle_Luzern kom med väldigt svepande och generaliserande, något nedsättande kommentarer om snowbordare i samband med en diskussion som tagit avstamp i vår senaste video. Tyckte detta behövde balanseras en hel del. Det är ju lite symptomatiskt att allt är så svart- eller vitt i Sverige och så många i mitt tycke felaktiga påståenden sprids lätt. Skulle jag stå och observera alla Wolfgang mit familie, von Hannover eller alla märkliga gäng som dras till Ischgl, typ 10 skidåkare i kilt igår, och sedan uttala mig om skidåkning baserat på detta, skulle nog inte ni eller jag känna igen det.</p><p></p><p>Edit: eller har du någon förklaring till varför en snowboard skulle vara långsammare på ett glidparti?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JAndersB, post: 1274294, member: 122562"] Ja, t.ex. Jag har åkt 30 år alpint och 30 år snowboard och kan fortsätta rabbla skid-CV en stund om det skulle behövas. Eller så bara iakta åkningen som snowboardare, varje dag. För att försöka avsluta ännu ett oändligt gnabb vill jag bara klargöra att Kalle_Luzern kom med väldigt svepande och generaliserande, något nedsättande kommentarer om snowbordare i samband med en diskussion som tagit avstamp i vår senaste video. Tyckte detta behövde balanseras en hel del. Det är ju lite symptomatiskt att allt är så svart- eller vitt i Sverige och så många i mitt tycke felaktiga påståenden sprids lätt. Skulle jag stå och observera alla Wolfgang mit familie, von Hannover eller alla märkliga gäng som dras till Ischgl, typ 10 skidåkare i kilt igår, och sedan uttala mig om skidåkning baserat på detta, skulle nog inte ni eller jag känna igen det. Edit: eller har du någon förklaring till varför en snowboard skulle vara långsammare på ett glidparti? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp